Privat besked

brevkassespørgsmål

Privat besked

brevkassespørgsmål af
Michael
23 år

Hej

Hvis man har sendt en privat besked til en, må andre(vedkommendes søster) så bruge beskeden i deres blog helt offentligt uden jeg giver lov?

Svar:

Hej Michael.

Det meget korte svar er, nej, andre må ikke bruge/offentliggøre/læse den private besked, du har sendt til nogen uden du har givet lov. Det hører under loven om brevhemmelighed, §263 styk 1 i straffeloven: "Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget bryder eller unddrager nogen et brev, telegram eller anden lukket meddelelse eller optegnelse eller gør sig bekendt med indholdet."

Jeg vil anbefale dig at kontakte den person, der har brugt din besked og bede vedkommende fjerne det med henvisning til ovenstående paragraf, da det vedkommende har gjort, er ulovligt.

Jeg håber, I finder ud af det.

Mange hilsner Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål