Porno
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej, jeg vil rigtig gerne have sex... jeg har ikke en kæreste så det er lidt svært at finde en og have sex med. Jeg ser porno og vil gerne “gå videre til det næste step” altså at onanere, ved ikke hvordan... jeg har ikke lyst til at bruge finger fordi jeg synes det er lidt klamt men vil gerne prøve med en blyant, er bare bange for at der er et eller andet på den som gør der sker et eller andet der oppe.... Håber du kan hjælpe:)

Svar:
Kære dig,
Det er helt naturligt at begynde at få interesse for onani og sex i din alder. Selvom det er nyt, så er der altså intet klamt i onani, og det er sundt for dit helbred både mentalt, fysisk og seksuelt. Når man onanerer, finder man også ud af, hvad man godt kan lide, hvordan man godt kan lide at blive rørt og måske også, hvordan man ikke kan lide at blive rørt. Det er alt sammen vigtigt for at få et godt sexliv. Onani er naturligt, vigtigt og smukt - så nyd du det bare og gør det så ofte du føler lyst.
I forhold til at bruge ting, så er det vigtigt, at du passer på dig selv og putter et kondom på de ting, du bruger. Samtidig så undgå at stikke spidse eller skarpe ting op, så du ikke kommer til skade. Alle kvinders orgasmer kommer fra klitoris, som du kan se og mærke udenfor skeden og over urinrøret som sådan en slags lille ært. Selvom man kun kan se spidsen af klitoris, så er det faktisk et lidt større organ, der også ved nogen kan stimuleres blandt andet indefra skeden. Langt de fleste piger får orgasme, når de rører ved den del af klitoris som man kan se, og altså udenfor skeden. For de fleste piger, er det svært eller næsten umuligt at opleve orgasme uden stimulation af den ydre del af klitoris - det er helt normalt. Du kan læse mere om klitoris her
Det er meget forskelligt fra pige til pige, hvordan de oplever nydelse, og det er netop endnu en grund til at onanere - så du kan finde ud af, hvad der fungerer for dig. Du kan læse mere om onani for piger her
Jeg håber, du kan bruge mit svar og ikke længere synes, det er klamt at bruge fingrene!
Kærlig hilsen
Sophie