Porno

brevkassespørgsmål

Porno

brevkassespørgsmål af
Mille
14 år
Oprettet 1 år 7 måneder siden

Hej Brevkasse Er det normalt at se porno i sådan en ung alder? Ved ikke om der andre af pigerne fra min årgang som ser den slags. Er jeg unormal? Eller liderlig?

Svar:

Kære Mille

Tak fordi du skriver ind, og spørger!

Du er på ingen måde unormal eller unaturlig i forhold til din seksualitet. Rigtig mange unge ser faktisk porno, men mange taler ikke om det, da det godt kan være skamfuldt.

At se porno er noget mange voksne også gør, og der er ikke noget forkert i det !
Dog er det vigtigt at huske på, at det du ser i diverse pornofilm ikke er virkelighed! Det er opstillet og gjort under særlige rammer. Så når du en dag skal til at have sex med en kæreste, er det vigtigt du ikke "bare" gør som det du ser i filmene, men giver dig selv lov til at udforske og tage det stille og roligt.

Mange pornofilm kan godt være lidt hårde, særligt omkring nogle typer af sex, og sådan foregår det normalt ikke IRL hvis man har sex.

Hvis du har mod på det, kan du prøve at tale med dine veninder om det, om nogle af dem har set pornofilm. Det kan være sundt at tale om sin seksualitet og lyst, og ikke hemmeligholde det. Særligt da i er i en alder, hvor det er helt naturligt at udforske mere og mere omkring sex.

Så kort og godt, du er hverken unormal, liderlig eller andet. Du er en hel almindelig ung kvinde, som begynder at udforske det seksuelle, hvilket er helt normalt.

Mange hilsner Rose

Nannas billede
Rose fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål