Player eller ej
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej Jeg skriver fordi jeg er virkeig forvirret over en dreng. Lige siden dag 1 vi mødte hinanden i vores grundforløbsklasse har han vist interesse i mig. Han spurgte om min snap første dag og lige siden da har han skrevet til mig virkelige søde ting. Jeg har flere gange været sammen med ham udenfor skole hvor han har spurgt mig om jeg har lyst til at komme over. Altså kortere sagt han har været SÅ søde imod mig. Hans venner hjemmefra har også fortalt mig at han har fortalt dem en masse søde ting om mig bla. jeg var smuk og virkelig sød. Altså han har også skrevet privat til min bedsteven og spurgt om jeg har noget med nogen og om nogle "råd" til hvordan han kan score mig. Altså virkelig jeg har fået store følelse for ham, nok mest fordi han har været så kærlig og sød mod mig lige siden august. Jeg har virkelig svært ved at tro at han ville prøve på mig lige siden august for at droppe mig igen nu. vi har nu ikke skrvet sammen i 2 uger, men hver gang vi ser hinanden på gangen så smiler vi (han gik i min grundforløbsklasse og går nu i min parallel klasse). Jeg virkelig i tvivl om han godt kan lide mig efter alle de søde ting han har gjort mod mig. Det skal også lige siges at vi har snavet flere gange og jeg har givet ham hånder en enkelt gang, men også prøvet at afvise ham men han skrev til mig lidt tid efter så det ik fordi "han vil have noget fra mig". Men jeg ville bare have en mening om han virker som en player og give op eller prøve at se hvad det kan blive til. Jeg er slet ikke bange for at blive såret, for jeg vil hellere blive såret og se det på den måde at det var det forkerte valgt,men mine veninder er også bange for at jeg bliver virkelig såret (de ved ikke hvor sød han har været mod mig, altså wow jeg har aldrig oplevet nogen skulle være så sød overfor mig)

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt forstå, at du føler dig virkelig forvirret over den her dreng fra din skole. Og jeg tænker, at det er helt normalt, at være forvirret omkring sine egne følelser, og særligt er det helt naturligt, at man kan være forvirret og i tvivl om andres følelser.
Ud fra de ting du beskriver og fortæller om, synes jeg, at det er rigtig godt, at du overvejer og tænker så meget over dine følelser for ham. Du virker meget reflekteret omkring hvilke signaler han sender til dig, og hvordan I har det med hinanden. Og det kan være rigtig godt, at man passer på sig selv og tænker sig om, inden man springer i armene på en person, som man er usikker på. Fordi, som du også selv skriver, så kan man risikere at blive såret i sidste ende.
Dog vil jeg også sige, at alle de ting du fortæller omkring ham - at han har vist interesse for dig og skriver en masse søde ting til dig, at han har spurgt om du ville hjem til ham, hvad han har snakket med sine venner omkring og fortalt dem at han synes du er sød og smuk, at I har kysset og været lidt sammen og at han i det hele taget har været rigtig kærlig og sød imod dig lige siden i sommers - så lyder det for mig som om, at han er oprigtigt vild med dig. Det er selvfølgelig svært for mig at sige, om han virker som player, men ud fra det du fortæller om hvordan han opfører sig over for dig, lyder han som en rigtig sød fyr. Så hvis du også er vild med ham, så synes jeg helt sikkert, at du skal prøve at se om det kan udvikle sig til mere imellem jer.
Når man får følelser for nogen eller indleder et mere seriøst forhold til nogen, vil der lige meget hvad altid være en risiko for, at man kan blive såret, enten hvis forholdet går i vasken eller den person man er vild med, ikke viser sig at være ligeså sød som man troede. Og sådan er det, når man er glad for nogen, så kan der også være en bagside ved det, fordi man kan blive skuffet og såret. Men som regel er det dét værd, at springe ud i det og opleve forelskelsen og kærligheden, og så skal man nok også komme sig over kærestesorgerne, hvis de skulle følge med.
Jeg håber, at jeres relation kan udvikle sig til noget rigtig godt - det lyder allerede som om, at I er rigtig godt på vej! Held og lykke med kærligheden.
Kærlige hilsner fra
Gro.