Mærkelig følelse fra urinrør/blære

brevkassespørgsmål

Mærkelig følelse fra urinrør/blære

brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Oprettet 4 år 1 måned siden

Hej brevkasse

jeg har et meget mærkeligt problem som jeg har haft i perioder i de to sidste måneder. Nogen gange har jeg en mærkelig følelse i blæren som om at jeg skal tisse hele tiden. Når jeg så har tisset så gør min blære bare så ondt og det kan varer i flere timer... og så har jeg en form for kløe og lidt svie i urinrøret når jeg tisser. Som sagt jeg har haft denne her følelse før hvor jeg også blev testet for urinvejsinfektion men der var kun noget blandingsflora og ikke andet så tror slet ikke jeg har haft blærebetændelse men jeg blev sat i behandling alligevel. Det er virkelig et træls problem når det er der. Altså jeg havde på et tidspunkt så ondt at jeg ikke kunne være i mig selv kunne nærmest ikke sidde stille i bilen. Jeg er ret sikker på at det kommer fra blæren men ved det selfølgelig ikke.. jeg får vanddrivende medicin og kalium men er ikke så god til at få drukket nok vand altid. Og så har jeg hormonspiral.. har du nogen ide om hvad det kan være.. ?? Jeg har aldrig haft det før udover de her to måneder hvor det lige pludselig kom..bliver en smule nervøs..

Svar:

Hej med dig.

Tak for dit spørgsmål, det er godt du skriver.
De symptomer du beskriver er lige nøjagtigt de symptomer man har, når man har blærebetændelse/urinvejsinfektion. Nogle gange kan det kræve en længere kur eller anden slags medicin, før bakterierne bliver slået helt ned. Ofte skal behandlingen vare 5-7 dage, ved mere genstridige infektioner. Er du blevet testet for blærebetændelse igen? Ellers vil jeg klart anbefale at du går til din egen læge og får det undersøgt igen. Unge kvinder kan sagtens have blærebetændelse flere gange på et år, og ofte flere gange i træk. Og man kan sagtens have en infektion i sin blære, uden at den kan findes i urinprøven. Det kommer an på hvilke bakterier der er tale om, og hvornår i forløbet urinprøven tages.

Alternativt kunne dine symptomer være led i et tilstand med overaktiv blære, hvor man meget ofte har trang til at gå på toilettet og tisse - men det skriver du ikke noget om?

Mit råd til dig er derfor at gå til din læge endnu engang, og fortælle om dine symptomer - SÆRLIGT hvis du på et tidspunkt oplever at have blod i urinen, eller synes det er svært at lade vandet. Jeg kan ikke forestille mig at dine symptomer har noget med din hormonspiral at gøre - så vil jeg mene, at symtomerne også burde været tilstede på andre tidspunkter end når du tisser.

Jeg håber du finder de rette hjælp hos din læge, og at I sammen finder en løsning. Det er bestemt ikke meningen, at man skal have smerter på den måde.
Mange hilsner fra,
Line, Cyberhus.

LineHNs billede
Line fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål