pik
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Cyberhus
Når jeg får stiv penis kan jeg sådan se mit penis hoved. det ligner toppen af en dildo, ligesom man ser på folk der er ældre end mig. Jeg kan godt se det men min forhud kan ikke trækkes så lang ned (eller tør værtifald ikke) jeg ved en fra min klasse kan trække hans forud så lang ned at det er under penis hovede , men jeg kan ikke, er det noget der sker i puberteten eller hvordan

Svar:
Hey Anonym
Jeg kan godt forstå du kan blive i tvivl, for der sker jo en masse forandringer i kroppen, når man kommer i puberteten.
Jeg synes det lyder som om din penis, er helt normal. De fleste dildoer, er netop lavet for at ligne en ægte penis.
I forhold til din forhud, så er det lidt forskelligt, hvad der kan lade sig gøre. Nogle kan trække forhuden helt tilbage, med det samme de kommer i puberteten. Andre skal træne lidt og nogle får problemer med forhuden som kræver lidt hjælp.
Du siger at du ikke kan trække forhuden helt tilbage eller at du ikke tør. Jeg tænker det er vigtigt at du prøver, lige så forsigtigt, fordi det godt kan være svært at holde penis helt ren, hvis man ikke kan trække forhuden helt tilbage.
Start lige så stille og se om du med tiden ikke kan lykkes med at trække forhuden længere og længere ned. Huden på penis kan blive meget smidig, hvis man øver sig, så for de fleste kræver det bare lidt træning. Hvis du aldrig har haft huden helt væk fra penis hovedet, skal du være opmærksom på at hovedet godt kan være meget ømt, de først egange du får huden helt væk. Det er helt normalt og helt ufarligt. Det ændrer sig i takt med at du kan trække forhuden helt tilbage, og gør det hver dag, når du vasker din penis.
Hvis du om nogle måneder stadig ikke kan trække forhuden helt tilbage, eller hvis det gør meget ondt når du prøver, så skal du overveje at kontakte din læge. Måske skal du have lidt hjælp, som oftest vil være en creme der gør hunden endnu mere smidig, men giv det lige noget tid, og træn din forhud hver dag. Med små skridt, er der en rigtig god chance for at du kan trække din forhud helt tilbage om nogle måneder.
Mange hilsner
Lasse