Piger snaver med hinanden
brevkassespørgsmål af
Sebastian
16 år
Jeg er begyndt at gå lidt til privatfester og efter jeg er startet på gym jo også til gym-fester. Jeg har lagt mærke til at piger ofte kysser/snaver med hinanden. Altså det er supersødt, det er ikke det. Jeg tænker bare lidt på hvorfor? Er det almindeligt at gøre, når man er veninder? Er det for at pirre drengene? Bliver piger lidt horny når de får noget at drikke? Eller hvad kan grunden være? Drenge kysser i alt fald ikke med hinanden. Jeg kunne jo godt spørge pigerne hvorfor, men jeg er lidt genert når det gælder om at snakke seriøst med piger. Men måske I ved det?

Svar:
Hej med dig.
Jeg tror faktisk ikke at du er den eneste der undrer sig over netop det her. Det er meget forståeligt at de her spørgsmål er opstået hos dig, nu hvor du er begyndt at gå til privatfester og er startet på gymnasie, og har lagt mærke til at pigerne ofte kysser/snaver med hinanden. Men hvorfor gør nogle piger egentligt det ja?
Der er nok lidt forskellige grunde til det, alt efter hvilken pige man spørger. En del af pigerne der kysser og snaver gør det måske bare for at lave lidt sjov og ballade, men der er nok også nogle der gør det for at tænde/pirre enten dem selv eller nogle af drengene, som du selv skriver. Nogle piger synes nok at det kan være lidt spændende og frækt at snave mens drengene kigger på det. Udover at det kan være frækt og det kan pirre både dem selv, og nok også nogle drenge, kan det også være en fysisk måde at vise sin kærlighed overfor sine veninder. Når man har fået alkohol er mange ofte mere tilbøjelige til at vise den her kærlighed fysisk, blandt andet ved at give et kys eller et snav. På den måde kan et kys/snav blive ligesom en stor varm krammer.
Det er altså mine bedste bud, på hvorfor mange piger kysser og snaver til fester. Altså for at pirre/tænde dem selv og drengene, for at lave sjov, og for at vise kærlighed. Men igen, der er nok mange forskellige grunde, og derfor er det svært at svare helt konkret på hvorfor.
For også lige at svare på dit spørgmsål, om det er almindeligt at piger kysser/snaver til fester, så er svaret ja. Det er der rigtig mange piger og nok også nogle drenge der gør. Men jeg kan sagtens forstå din undren, nu når du lige er begyndt at gå til fester og har opdaget det her.
Jeg håber at det var svar nok på dine spørgsmål og tanker.
Venlig hilsen
Anne fra Cyberhus