Få finger?

brevkassespørgsmål

Få finger?

brevkassespørgsmål af
Sofie
15 år

Hej Jeg har i længe selv ornameret - og fået udløsniger derfra, helt uden problemer. I det sidste stykke tid, har jeg så prøvet at give mig selv finger - bare for at mærke følelsen af det (ikke for at få en orgasme). Jeg går på efterskole, og er nu begyndt at sove og hygge med en dreng. En nat gav han mig så finger… og jeg kan ik helt finde ud af, hvordan det føltes? For det var vel rart nok, men jeg kom ikke. Er det normalt? Og hvor mange gange skal jeg gøre det, for at få en udløsning? Hilsen:))

Svar:

Hej Sofie

Det er meget forskelligt, hvad man synes føles rart. Og derfor er det også meget forskelligt, hvad man kan få orgasme af. Nogle kvinder kan godt lide at få finger og kan få orgasme af det, mens andre ikke kan. Derfor: Det er helt normalt, hvis du ikke kommer af at få finger.

Jeg tænker, at det vigtigste er, at du synes, det føles rart at få finger. Hvis ikke det føles rart, er det helt okay ikke at have lyst til det. Det handler om at finde frem til de ting, man godt kan lide - og så gøre mere af dem.

Du skriver, at du har prøvet at give dig selv finger, men ikke om du får en orgasme af det. Hvis du ikke får en orgasme, når du giver dig selv finger, giver det måske god mening, at du heller ikke får en orgasme af, at en dreng gør det?

Man kan ikke sætte et præcist tal på, hvor mange gange man skal prøve at onanere på forskellige måder, før man får en orgasme af det. Men ofte kommer orgasmer med tiden, når man bliver mere tryg med sin partner og lærer hinandens kroppe at kende. Som regel kræver kvinders orgasmer også, at man bliver stimuleret over længere tid, end mænds orgasmer gør. For mange kvinder kan det faktisk godt tage op til en halv times tid at nå klimaks! Samtidig har langt de fleste kvinder også brug for at klitoris bliver stimuleret, for at få orgasme. Så måske er det blot tid, øvelse og en stimulering af klitoris imens, der skal til, før du kan få en orgasme af at få finger?

De bedste hilsner
Marie

Nikitass billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål