Piercing
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Jeg vil rigtig gerne have en navlepiercing men jeg må ikke for mine forældre. Jeg har fundet et sted som gerne vil lave den, men skal jeg bare gøre det uden mine forældre ved det. Eller skal jeg overtale mine forældre og hvordan gør jeg så lige det.

Svar:
Hej med dig
Du sidder i en situation, som mange kan genkende. Det er så normalt at prøve det her med, at man gerne vil noget, som ens forældre ikke vil give lov til. Det er et svært sted at være der  hvor man er gammel nok til at få den piercing, men stadig skal have sine forældres tilladelse.
Du har fundet et sted, hvor du kan få en navlepiercing uden at dine forældre ved det. Og du spørger nu, om du skal tage afsted, uden at dine forældre ved det eller om du skal prøve at overtale dem. Det er jo et rigtigt godt spørgsmål, som der ikke kun er ét svar til. For det kommer an på, hvad du selv bedst kan være i. Det er ikke let at vælge, men nogle gange kan man skrive fordele og ulemper ned. Og andre gange kan man mærke noget i maven, som trækker den ene eller den anden vej.
Hvis du vælger at tage afsted uden dine forældres tilladelse, er det vigtigt at du undersøger, om stedet har en god hygiejne, så der ikke kommer nogle komplikationer bagefter.
Bedste hilsner
Mai