Penis størrelse

brevkassespørgsmål

Penis størrelse

brevkassespørgsmål af
David
16 år
Oprettet 1 måned 2 uger siden

Hej jeg er en dreng på 16, og min penis er kun 12 cm og det undre mig fordi at min brors og fars er 16-19 og har hørt det har meget med gener at gøre. Har haft astma engang men ved ikke om det ku har noget med væksten at gøre. Eller ku det har været noget med jeg har haft for lavt testosteron niveau under vækst

Svar:

Hej med dig

Først og fremmest vil jeg gerne sige, at det er helt normalt, at der forekommer forskellige penislængder inden for den samme familie, så derfor er der ikke nødvendigvis noget forkert i, at din penis aktuelt måler lindt mindre end din bror og fars. Derudover er din penislængde jo faktisk større end gennemsnittet - en slap penis er i gennemsnit 9,16 cm lang.

Hvis du har haft astma og er blevet behandlet med steroider/binyrebarkhormon over længere tid, enten i tabletform eller som inhalationsbehandling, så kan det sagtens have haft indflydelse på din vækst og have resulteret i forsinket højdevækst og forsinket pubertet. Der er tale om en forsinket vækst, oftest ender børnene med at opnå en sluthøjde svarende til deres genetiske vækstpotentiale.

Således vil jeg ikke mene, at du behøver at være bekymret for din penislængde. Den ligger helt inden for normalområdet. Hvis du fortsat er i tvivl, vil jeg anbefale dig at booke en tid hos din læge for at få en snak og yderligere afklaring.

Med venlig hilsen, Tatjana

Tatjanas billede
Tatjana fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål