Penis størrelse

brevkassespørgsmål

Penis størrelse

brevkassespørgsmål af
Benjamin
13 år
Oprettet 3 år 5 måneder siden

Hej jeg har to spørgsmål

# 1 Jeg er en dreng på 13 år, som er usikker på min penis størrelse. Jeg kan ikke huske hvor lang den er når den er slap, men den er 15 cm når den er stiv.  Er det en normal størrelse eller er den lille ?

# 2 Hvor meget kan jeg regne med at min penis vokser ?

Svar:

Hey Benjamin

Mange drenge er meget bekymrede for deres penisstørrelse. Jeg kan med det samme sige at de fleste er bekymrede helt uden grund.

En almindelig størrelse er mellem 10 cm og 18 cm, når den er stiv. Et af de største studier, hvor man har målt stive penisser, viser et gennemsnit på lige omkring 13 cm, så dine 15 cm lyder fuldstændig normalt, og lige som det skal være. Det kan sagtens være den vokser mere endnu, men det kan også være din penis er færdigudviklet.

Det er umuligt at sige om den vokser mere, hvornår det sker og hvor meget. For puberteten er bare forskellig fra person til person.

Lige meget om den ikke vokser mere, eller om den fortsat udvikler sig, så har du allerede en penis der er indenfor det man vil kalde en almindelig gennemsnitlig størrelse. Og det er lige præcis som det skal være.

Mange hilsner

Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål