Penis
brevkassespørgsmål af
Emil
15 år
Hej mit navn er Emil.
jeg har en kærster og vi har været sammen i 7 månder. vi har ofte sex men problemet er at efter vi har haft sex et par gabge på sammen dag bliver min forhud meget øm og det gør ondt npr jeg skal trække det tilbage. Det skal lige siges at vi ikke bruger kondom fordi hun er på p-piller. Kan i hjælpe

Svar:
Hej Emil
Det lyder til at du har det rigtig godt med din kæreste, og det er jo fantastisk.
Det lyder som om jeres glæde ved hinanden giver lidt udfordringer. Det du beskriver kunne godt lyde som helt almindeligt slid. Huden på penis er meget tynd og sart, og sex slider rigtig meget på huden. Meget sex, slider meget.
Er det noget der kun sker, hvis I har meget sex, på samme dag? Hvis det er tilfældet, vil jeg gætte på at det er slid.
At bruge en glidecreme, der sikrer at alting glider virkelig godt, kunne være en mulighed. Et kondom, kunne være en anden løsning. Kondomet vil beskytte huden, så den ikke bliver udsat for helt så hård en belastning.
Hvis det er noget der også sker, selvom I kun har sex en enkelt gang, kunne det måske også skyldes at du har fået svamp, men ud fra det du fortæller lyder det mest, som helt almindeligt slid.
Mange hilsner Julie