Penis
brevkassespørgsmål af
Lars
15 år
Hej, jeg har en ting jeg døjer med. Min pik har det meget nemt ved at blive stiv/flagstang, det sker oftest når jeg keder mig eller når jeg bare ser en fræk pige. Hvordan kan jeg stoppe med at få stiv pik så nemt?

Svar:
Hey Lars
Dit problem er noget som de fleste drenge kender til. Når man kommer i puberteten kan det godt føles som om pikken får dit helt eget liv. Det sker i hvert fald rigtig ofte at den bliver stiv, når man ikke lige synes det er vildt praktisk.
Jeg tænker det er vigtigt at sige, at det ikke handler om at der er noget specielt i vejen med din pik. Det du oplever er fuldstændig almindeligt. Din krop er bare under en stor forandring og hormonerne i din krop gør at pikken lettere og oftere bliver stiv. I takt med at du bliver ældre vil du helt sikkert også opleve at det sker mindre og mindre.
Jeg tænker ikke der er et enkelt trick til at undgå at din pik bliver stiv. For nogle kan det være en hjælp at onanere lidt oftere end man plejer. Måske kan du prøve om det kunne fungere for dig.
Nogle har bestemte teknikker til at få pikken til at falde til ro igen, hvis den bliver stiv i en lidt uheldig situation. Det kunne være noget med at begynde at synge en sang inde i hovedet. Det kan hjælpe for nogen fordi det kan være svært for hjernen at huske en sangtekst og samtidig holde fast i en fræk tanke. Der er også nogen der prøver at tænke på noget der slet slet ikke er frækt, for at få pikken til at lægge sig. Det er jo forskelligt hvad det kunne være.  Tænk på din far der smører ostemadder, på den kedeligste time du kan huske i skolen, eller hvad som helst som du virkelig synes er dødsygt. Det virker for nogle.
Et sidste råd kunne være at undgå alt for løse bukser. Det giver ikke mindre stiv pik, men hvis det den bliver stiv, så stritter den meget mere i et par løse bukser, i forhold til eksempelvis et par jeans.
Jeg kunne ikke give dig en løsning, men måske du alligevel kan bruge svaret...det håber jeg.
Mange hilsner Lasse