Penis lugt

brevkassespørgsmål

Penis lugt

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 3 år 3 måneder siden

Hej jeg er en dreng på 113 år snart 15 jeg har det lidt træls fordi her for nylig er min pik virkelig begyndt at lugte meget og det er lige meget hvor meget jeg hvasker den jeg hvasker 1-3 gange om dagen og den lugter stadig væk hva kan jeg gøre ved det

Svar:

Hey anonym

Det er et rigtig træls problem du står med. Jeg tænker ikke der er noget alvorligt i vejen, men derfor kan jeg sagtens forstå, hvis du synes det er irriterende.

Når man kommer i puberteten sker der en masse ændringer i kroppen. Det sker selvfølgelig også med pikken. Noget af det der ændrer sig er at man begynder at danne mange flere aflejringer under forhuden. Det kan give sådan noget Hvidt eller gulligt fnuller der sætter dig under forhuden og på pik hovedet. Det er ganske naturligt og ufarligt, men det kan godt lugte.

Det er rigtig godt at du vasker din pik, og gør det hver dag. Det er dog også vigtigt at du ikke vasker den alt for meget, da huden godt kan blive irriteret, og så faktisk danne endnu mere fnuller, eller nakkeost som mange også kalder det. Hvis du vasker dig med sæbe kan din hud også blive irriteret. Pik og sæbe er ikke venner, så bare skyl med vand. Sørg for at trække forhuden helt tilbage, så du kan se hele dit pikhoved. Det der lugter sidder ofte rundt i kanten af pikhovedet.

Hvis du er begyndt at onanere, kan noget af den lugt du oplever også være sædrester der sidder i urinrøret og på pikken. Der kan sagtens løbe lidt rester ud, længe efter man har onaneret, og når de med tiden blander sig med rester af urin, kan de godt komme til at lugte. Hvis du onanerer kan du overveje at skylle pikken (uden sæbe) en times tid efter du har onaneret.

Hvis du oplever andre symptomer. Eksempelvis at din pin er meget rød, eller hvis den klør, så kan det også skyldes svamp. Det er ikke farligt, men noget der kan være fint lige at få tjekket af lægen.

Men i første omgang tror jeg du skal starte med at tjekke om dine vaske vaner er som de skal være. Prøv at nøjes med at skylle din pik i vand, den næste uges tid, og se om det så ikke ændrer sig.

Mange hilsner Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål