Passer nogen kønsdele bedre sammen end andre?
brevkassespørgsmål af
Emilia
16 år
Jeg har ikke nogen kæreste som sådan men mange rigtig gode og søde venner. Alle er rare at være sammen med men jeg synes alligevel det er som om man fysisk passer bedre sammen men nogen end andre i sengen. Jeg har en god ven, når han trænger ind i mig så er det lissom to puslepilsbrikker der passer præcist ind i hinanden, det er snart den bedste måde jeg kan forklare det på. Det er som om hans pik på en måde er skrædersyet til min fisse. Passer perfekt og straks opstår der rytme. Det er bestemt også dejligt med andre men rent fysisk er det ikke helt så tilfredsstillende som med ham. Og det er ikke fordi jeg ellers har et bedre forhold til ham end til andre. Men pik og fisse klikker bare på en eller anden måde. Er det noget jeg bilder mig ind eller er nogen pikke/fisser bare mere skabt for hinanden end andre? Håber I forstår mit spørgsmål og ikke synes det er dumt. Det er lidt svært at forklare hvad jeg mener.

Svar:
Kære Emilia
Det er bestemt ikke et dumt spørgsmål, du stiller. Både pikke og fisser er meget forskellige fra person til person, så det er ikke utænkeligt, at nogle kønsdele simpelthen passer bedre sammen end andre. Nogle fyre har for eksempel lange pikke, som for nogle piger kan føles rare, men som for andre piger kan være for lange og gøre ondt. Det samme gælder for tykkelse og krumning, som også kan være forskellig fra fyr til fyr. Og ligesom pikke kan være meget forskellige, kan fisser det også. Nogle piger har for eksempel større kønslæber end andre eller er mere stramme end andre. Og det har også en betydning for hvilken form for pik, der føles rar.
Men det kan også være, at du og din ven matcher i andet end jeres kønsdele. Der findes mange forskellige måder at have sex på, så måske matcher I, fordi er I til den samme form for sex? Du skriver, at der straks opstår en rytme i jeres sex - så måske har det også en betydning? Ligesom der er forskel på kønsdelene, er der også forskel på den person, som de sidder på. Og selvom man måske ikke oplever en forskel i sin tiltrækning til personen, så er der måske noget kemi eller noget kommunikation, som er forskellig, og hvor din ven og dig passer bedre sammen? Kender I måske hinanden bedre eller er mere tilpasse ved hinanden? Eller måske har din ene ven mere seksuel erfaring end den anden og ved derfor mere om, hvad der føles rart for dig?
Jeg håber, at jeg kunne give dig et tilfredsstillende svar på dit spørgsmål. Hvis ikke - eller hvis du har flere eller andre spørgsmål - er du meget velkommen til at skrive herind igen.
De bedste hilsner
Marie