P-piller

brevkassespørgsmål

P-piller

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 5 år 9 måneder siden

Hej, jeg er lige begyndt på p-piller. Er ikke færdig med mine første 21 piller. Jeg skal på ferie til Italien den 1 juli altså på søndag. Og jeg skal holde pille pause midt i min Italien tur(ha menstruation) er det for tideligt at springe pausen over, hvis det bare er denne ene gang i lang tid? Kan man regne med ikke at bløde alligevel selv om man tager pillerne? Kan det skade mig? Ville det være forkert ? Undskyld de mange spørgsmål i et. Men mange tak for svar på forhånd☀️

Svar:

Hej,

Du kan godt springe den pillefrie ugen over i forbindelse med ferie - så starter du bare direkte på nummer 2 bræt uden at holde pause. Det er det ikke noget farligt i og kan ikke skade dig,  så lenge det kun er i forbindelse med ferie et par gange om året. Du kan godt bløde en lille smule i slutningen af nr 2 bræt når du hopper den pillefrie uge over. Hvis du begynder at gøre det vil jeg anbefale du holder pause med pillerne i 7 dage og starter på nyt bræt derefter. Håber det gav mening og rigtig god ferie :-) Mvh

Maris billede
Mari fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål