Overdosis og selvmord

brevkassespørgsmål

Overdosis og selvmord

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 1 år 6 måneder siden

Hej Jeg er en pige på 13, jeg tænker tit på selvmord. Jeg har prøvet at hænge mig selv men bæltet blev revet over. Jeg tænker på overdosis, men jeg ved ikke hvor mange piller man skal tage, eller om man kan få en overdosis man dør af hvis man tager for mange d3-vitamin piller. Dør man hvis man tager for mange d3-vitamin piller?

Svar: 

Kære du

Jeg er oprigtigt ked af og meget bekymret for, at du ikke har lyst til at være her mere. Det er MEGET alvorligt og ingen bør sidde med den følelse alene, og da slet ikke som barn eller ung. I den ideelle verden havde intet menneske den følelse, men i den virkelige verden har jeg desværre talt med mange unge, der som dig ikke føler livet er værd at leve. Derfor ved jeg også der er hjælp at hente. Måske du har forsøgt at få hjælp før, måske du aldrig har nævnt dit selvmordsønske, under alle omstændigheder må du gå til en fortrolig voksen og fortælle det. Jo før jo bedre!! Der er mange forskellige muligheder for at få hjælp afhængigt af hvad det er du bøvler med. Du kan evt printe dit spørgsmål til mig ud og vise det til en, hvis det er for svært at tale om.  

Fordi det du skriver er så alvorligt og jeg er meget bekymret for dig og dit liv, er vi i Cyberhus forpligtet på at underrette din kommune om dit spørgsmål. Det betyder, at der er nogle i kommunen der nu ved, at du har de her tanker om at begå selvmord og har prøvet at gøre det tidligere. For det er rigtigt vigtigt, at der er nogen, der kan hjælpe dig med at få det bedre, og at du ikke handler på de tanker du har om selvmord. 

Og så til dit konkrete spørgsmål. Jeg er ikke bekendt med, at man kan bruge d3 vitamin til at tage sit eget liv. Jeg forestiller mig, at man skal tage meget store doser over længere tid for at dø af det. Søg hjælp i stedet! Du er altid meget velkommen i vores 1-1 chat, hvor du kan skrive med en voksen. 

Alt det bedste og mange tanker fra mig

Maria

 

Marias billede
Maria har svaret på dette spørgsmål

© Copyright 2017 - Center for Digital Pædagogik

En del af: EU's Insafe- & Daphne program