Oralsex

brevkassespørgsmål

Oralsex

brevkassespørgsmål af
Mikkel
14 år

Hej. Mig og min kæreste har snakket om vi skal tage steppet videre til oralsex. Vi har tit snakket om det og skrevet om det. Det der bare er at jeg ved ikke hvordan jeg finder hullet jeg skal putte fingeren ind i. Det samme gælder klitoris. Ved ikke hvor meget jeg skal røre ved den for at hun får den rette følelse.

Svar:

Hej Mikkel,

Tak for at du skriver ind.

Som jeg læser det handler dit spørgsmål om hvordan I kan have oralsex. Jeg vil starte med, at sige, at du lyder til at være en meget sympatisk og empatisk ung mand. Du skriver, at du ikke ved hvor meget du skal rører ved din kærestes klitoris før hun får den rette følelse. Allerede her tror jeg på, at I får en rigtig god start med sex. Du giver udtryk for, at hendes følelser og nydelse har betydning har dig, og at du gerne vil gøre hende glad. Og det er rigtig vigtigt, for sex handler i høj grad om at give- og modtage nydelse.

Vi starter lige med lidt noget biologiundervisning. Pigers kønsorgan består af nogle indre og ydre dele.  I den indre del har piger de indre kønslæber, livmoderhals og skeden. Der er også Livmoder, Ovarie, æggeleder og æggeledertragt, men det er nok ikke så vigtige for dig, at kende til ift. oralsex. MEN det er stadig rigtig vigtigt, at du ved noget om dem. Jo mere du ved, jo bedre.

Så har piger også nogle ydre kønsorganer. Altså dem du kan se. Det er Klitoris og de ydre kønslæber. En klitoris ligner lidt et knappenålshoved og er ikke særlig meget større. Den bliver tit beskrevet som en lille tap. En kltoris kan svulme op under sex, og kan blive større jo mere nydelse pigen har. Kønslæberne, både indre og ydre, er også følsomme og kan også give nydelse ved berøring og kærtegn.

Jeg vil helt klart anbefale dig, at søge på internettet af billede af en kvindes kønsorgan. Alle piger og kvinder er bygget på samme måde, men kan godt se forskellige ud. Akkurat som drenge. Alle drenge har en pik, men de ligner nødvendigvis ikke hinanden. Du kan læse meget mere hos sexlinien.

Du skriver, at du ikke ved hvordan du finder hullet du kan “putte” fingeren ind i. Det “hul” du skal putte fingeren op i er skeden. Da jeg fornemme en vis usikkerhed om det, synes jeg det vil være en rigtig god ide, at udforsker hinanden. Det synes jeg fordi, at du skriver at i, at I tit har snakket og skrevet sammen om, at i godt kunne tænke jer, at prøve oralsex. Ved at udforske hinanden, og rører ved hinanden forskellige steder vil I blive klogere på hinandens kroppe. Både det der er rart, men også det som føles ubehageligt. Derudover skal I huske på, at sex også handle om berøring - ikke kun orgasmer. Men når/hvis du giver din kæreste finger, er det måske meget rart at vide hvilke områder der stimulere hende. Et kendt område, at stimulere en kvinde indvendigt er hendes G-punkt. Det kan du læse mere om her.

Sex handler rigtig meget kommunikation. Det handler om, at være opmærksom på hvordan den anden har det, og bruge det som en rettesnor. Er det rart? bliv ved. Er det ubehagelig? Så skal man skifte stilling, rører et andet sted eller rører på en anden måde.

En piges klitoris er meget følsom. Hun skal have det rart og være tilpas. Det kan du bl.a. se og mærke ved at hun bliver våd. Hvis du bare rører med din finger direkte på uden nogen form for væske kan det være ubehageligt. I kan kysse, rører ved hinandens kroppe eller lignende for, at komme i den rette stemning, så hun bliver våd. Når du skal rører ved din kærestes klitoris, skal du se på hvordan hun reagere og følge hende. Der er ikke nogen vejledning til hvordan du skal rører hende, og hvordan du skal bruge dine fingre eller tunge. Men lad vær med, at gøre det de gør i porno. Porno er skuespil, og når manden/kvinden rører ved en kvindes klitoris i porno rører de faktisk ikke altid ved kvindens klitoris. De rører som regel ved siden af, for ellers vil det være for voldsomt og overstimulerende for hendes kønsorgan.

En anden ting jeg gerne lige vil nævne er ift. din kæreste. Nu har du skrevet ind, og mit svar handler selvfølgelig meget om hvad og hvordan du kan gøre når I vil prøve at have oralsex. Men du skal huske, at I er to. Du er også vigtig, og jeg vil da også anbefale din kæreste, at søge viden omkring mandens kønsorgan og at blive klogere.

Jeg håber I får en god snak om det, og ikke mindst en god start på sexlivet.

De bedste hilsner

Johan

Johan fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål