Opholdsted
brevkassespørgsmål af
Marcus
11 år
Jeg var løbet hjem fra og politiet fandt mig ville ikke med så løb de fik igen fat i mig og slog og sparke dem de gav mig håndjern på og sag når du slapper af tager vi dem af bliv meget sur og fik dem ikke af først da jeg kom tilbage og så kom kommunen og smække min dør til værsle men de kom ind til mig og sag jeg skulle med ville ikke så bliv holdt i arme og ben og nu jeg på et andet opholdsted og lyst til at løbe væk

Svar:
Kære du
Det lyder som en voldsom oplevelse du har haft med politiet. Politiet skal passe på os alle sammen, så når de har været så voldsomme ved dig, kan det være fordi, at de ville være sikre på, at du ikke løb væk fra dem. Men det lyder stadig ikke rart at have siddet med håndjern i så lang tid. Du skriver ikke, hvorfor du løb hjemmefra, men jeg tænker om det måske kunne være fordi du savnede din mor eller far, fordi de ikke behandlede dig ordentligt, der hvor du boede, eller fordi du bare gerne vil væk fra alting. Men det må ikke have været rart, at dem fra kommunen smækkede med din dør og ikke var søde ved dig.
Det er ikke rart at blive holdt og taget hen på et opholdssted, hvor du ikke har lyst til at være. Jeg tænker dog, at du måske heller ikke har haft det godt hjemme, når du løb væk derfra. Jeg vil råde dig til at finde en, som du er tryg ved, og snakke med ham eller hende. Det kan være en sagsbehandler, pædagog, lærer, nabo eller måske en tante, som du er glad for. Du er også velkommen til at skrive til os på chatten. Det vigtigste er, at du snakker med nogen om, hvordan du har det, så du kan få det bedre og ikke have lyst til at løbe væk igen.
Venligst
Luna