Ondt i brystvorten
brevkassespørgsmål af
Cecilie
15 år
Hej jeg er en pige på 15 år, jeg har de sidste 3 dage haft ondt i mine en brystvorte, en ubehagelig ømhed når jeg rører eller tøre efter bad,er det normalt?

Svar:
Kære Cecilie.
Tak for dit spørgsmål.
Normalt skal brystvorterne ikke være ømme, og det lyder da også rigtig ubehageligt.
Du skriver ikke, om der er noget at se på huden på brystvorten eller resten af brystet? Og hvordan er brystet at mærke på, føles det anerledes og kommer der noget væske ud af brystvorten? Hvis du kan svare nej til mine spørgsmål, så synes jeg bare, du skal vente og se, om det går over af sig selv. Det tror jeg er mest sandsynligt.
Hvis ømheden ikke er forsvundet om cirka 2 uger, eller hvis du har nogle af de symptomer jeg spørger til, så synes jeg, du skal gå til din læge.
Mvh Anne