Ondt i øjenkrogen

brevkassespørgsmål

Ondt i øjenkrogen

brevkassespørgsmål af
Sisse
14 år
Oprettet 4 år 3 måneder siden

Hej Cyberhus

Jeg er en pige på 14 år, som har haft ondt i øjenkrogen når den berøres. Det er kun i det venstre øje, og jeg ved ikke om jeg skal søge lægehjælp eller om det går over - selvom det har varet ved i 2-3 ugers tid. Når jeg gnider mig i øjet, kan jeg i et kort øjeblik ikke se normalt ud af øjet, men ser en smule sløret. Hvad tror I det er? Hvad skal jeg gøre?

Hilsen Sisse

Svar:

Hej Sisse

Tak for dit spørgsmål. Har man ondt i øjenkrogen ved berøring kan det skyldes flere ting. Der være lidt irritation af tårekanalen. Det kan være et bygkorn, som er en lille infektion i en hårsæk. Eller måske har man fået en lille rids i selve øjet. Ligegyldigt hvad kan det godt gå over af sig selv igen, men går det ikke over, eller bliver det værre, er det en gode ide at få sin læge til at kigge på det.

Skører syn når man gnider sig i øjet er helt normalt. Bare det går hurtigt over igen.

Håber du kan bruge svaret.

Venlig hilsen Rie

Ries billede
Rie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål