Penis
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej:) jeg er en dreng på 16 år og bliver 17 til feb 2021. Jeg har været til lægen pga. jeg er rimelig lille og vi skulle se om alt var i orden. Jeg spurgte lægen omkring min penis, fordi jeg har nogle hvide knopper inden under forhuden, så når jeg trækker helt tilbage kommer de frem, de ses såen hele vejen rundt, jeg er lidt bekymret. Lægen sagde at det er strækmærker hvor jeg tænke nå?? så var der intet problem, men jeg var ikke sikker så kan det være rigtigt disse hvide knopper, som jeg ikke kan helt føle, men kan mærke hvis jeg klemmer om forhuden, kan de være et problem? jeg har også fået noget med mit penis hovedet:/ det er når jeg har trukket forhuden tilbage og såen kører enten til højre eller venstre over penis hovedet så er så nogle revner som skiller sig når jeg kører hen over, det er jeg bekymret over hvad kan skyldes og er det normalt:/:/:/
så er der en lille plet med diameter på ca. 0,5 cm som er kommet her i dette år, som er lidt brunlig, og nu er jeg virkelig begyndt at tænke om jeg har kræft:/ please hjælp😭😭
disse ting som er ved min penis chikanerer ikke, Inter klør, sviger, gør ondt overhovedet, det ser bare ikke tiptop ud med en brun plet, og hvide knopper/pletter/ ”strækmærker“ inden under forhuden. Hvad skal jeg gøre?????:/:/

Svar:
Kære dig,
Jeg kan godt forstå, at du går og tænker på, hvad det kan være med din penis, men jeg tror ikke at du skal være bekymret.
De hvide knopper på dit penishoved lyder som talgknopper, som er helt normalt og ses hos mange mænd. Talgknopper beskytter huden mod udtørring, så penishovedet holdes fugtigt, og forhuden kan trækkes tilbage. Revnerne på dit penishoved og den brune plet, kan godt lyde som om, du har fået nogle små rifter som måske er ved at hele igen.Jeg synes du skal kontakte din egen læge igen , så han eller hun kan se på det for en sikkerheds skyld.
Med venlig hilsen
Trine