Onani med makeup børste
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej brevkasse Jeg prøvede i aftes at onanere med en makeup børste (den ende uden hår) Jeg vaskede den grundigt (synes jeg) med håndsæbe og tørte den af i håndklædet og så onanerede jeg jo bare, men nu er jeg virkelig bange for at muligvis at få en infektion. Da jeg skyllede den efter jeg havde brugt den så jeg nogle små pletter hist og pist og nu er jeg bare skrækslagen, har været inde og læse om underljvsbetændelse og kan se at det kan ende med at man ikke kan få børn. Jeg har overvejet at snakke med min mor om det men kan ikke få mig selv til det, jeg snakker ALDRIG med min mor og sex, onani eller i det hele taget drenge.

Svar:
Kære du.
Det er ikke spor sjovt at være bekymret for ens underliv, og jeg kan godt forstå, at det kan være svært at snakke med sin mor om, for det er bare ikke særlig sjovt at snakke om at man onanerer med sin mor.
Jeg kan desværre ikke fortælle, om du har fået underlivsbetændelse fra din makeupbørste. Det lyder dog lidt usandsynligt, da du rengjorde den inden, men underlivsbetændelse opstår - som jeg kan læse mig frem til - hvis man fx putter instrumenter op i skeden, som er sterile (altså helt rengjorte uden bakterier), og de så trækker bakterier fra skedeindgangen op i livmoderen. Men jeg tvivler nu på, at din makeupbørste ramte din livmoder. Så ud fra hvad jeg kan læse mig til, så lyder det meget usandsynligt, at du skulle have fået betændelse af det. Men da jeg ikke er læge, kan jeg ikke sige det med sikkerhed.
Så jeg synes, at du skal kontakte din læge, hvis du er meget bekymret. Du kan bestille en tid (de fleste steder online) uden dine forældre behøver at vide det. Men hvis lægen giver dig en behandling eller oplever, at du fejler noget, så er de faktisk forpligtet på at kontakte dine forældre. Men der er nogle undtagelser, nemlig hvis du skal behandles for sexsygdomme eller andre sygdomme som er relateret til sex, så er de faktisk ikke forpligtet på at fortælle dine forældre det. Så det kan godt være, at underlivsbetændelse fra onani går under det. Så jeg vil anbefale dig at prøve at ringe til din læge og sige det som det er; at du er bekymret for, om du har fået underlivsbetændelse, men at du ikke vil have at dine forældre skal have det af vide, og så må du have en snak med lægen om det. Hvis du synes det er svært at kontakte din læge, så prøv at tænk på, at de er til for at behandle og hjælpe mennesker med at blive raske, så det er deres arbejde.
Jeg håber, at du får fat i din læge, og at alt er som det skal være.
Mange hilsner
Pernille