Onani

brevkassespørgsmål

Onani

brevkassespørgsmål af
Daniel
14 år

Hej Brevkasse. Jeg har et lille problem. Jeg onanere virkerlig meget, som i mindst en gang om dagen. Og det kan godt være lidt fustrerende en gang i mellem. Er der nogle gode tips til at lade vær, selvom man gerne ville? -Daniel

Svar:

Kære Daniel,

Tak for dit brev! Det er godt at høre, at du har en sund og naturlig nysgerrighed på dig selv, din krop og din seksualitet, og at du er godt i gang med at udforske, hvad du kan lide og ikke kan lide.

Ud fra det du skriver, lyder det til, at du synes du onanerer for meget. Det er meget forskelligt hvor ofte folk onanerer. Nogle gør det flere gange om dagen, andre gør det nogle få gange om året. Begge dele er lige normalt. Og alle onanerer. Fra helt små børn til helt gamle mennesker - alle gør det.

Når det kommer til onani handler det om at føle nydelse og gøre noget, som føles dejligt for en selv. Så længe det føles rart og ikke gør ondt eller er ubehageligt på nogen måde, er der ikke noget forkert i at onanere. Heller ikke selvom man gør det flere gange om dagen.

Hvis det ikke hæmmer dig, er ubehageligt for dig eller generer dig, tænker jeg derfor ikke, at der er nogen grund til at lade være med at onanere. Men hvis du alligevel gerne vil holde lidt igen, så tror jeg det bedste du kan gøre, er, at prøve at aflede dig selv når du mærker lysten til at onanere. Sæt et afsnit af din yndlingsserie på, læs en bog, gå en tur, hæng ud med vennerne. Hvad som helst, der kan lede tankerne et andet sted hen. Igen vil jeg dog understrege, at der ikke er noget unormalt i, at onanere. Uanset hvor mange gange om dagen man gør det.

Jeg håber du kan bruge svaret!

De bedste hilsner,

Stine

StineHs billede
Stine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål