Onani

brevkassespørgsmål

Onani

brevkassespørgsmål af
Amalie
12 år
Oprettet 9 måneder 3 uger siden

Hej jeg er 12 år og har onaneret i knap et år nu, men vil gerne stoppe, men kan ikke få mig selv til det bliver bare ved og ved så nu har jeg besluttet mig for ikke at stoppe. Vil gerne prøve noget nyt. Har berørt mig selv, kildet klitoris og lidt med dynen. Mit spørgsmål er om det er noget nyt jeg kan prøve. Ved godt det lyder unormalt men har lyst til at finde ud af hvordan sex føles, men kan ikke vente.

Svar:

Kære 12 årige.

Mange tak for dit brev, og spørgsmål omkring onani.

Jeg vil starte med at skrive, at det er helt normalt, at man som 12 årig har lyst til at udfordre sin krop, onanere og bliver mere og mere nysgerrig på sex. Det er en hel normal del af udviklingen, og det man går igennem i takt med man bliver teenager og bliver ældre.
Dog vil jeg kraftigt anbefale dig at vente med selve det at have sex, til du er ældre end nu. Når jeg anbefaler det, er det fordi hjernen og kroppen kan have to forskellige behov der. Så selvom kroppen føles klar, er det langt fra sikkert hjernen er det. Derfor er det vigtigt at du venter med at have sex, til du møder en sød fyr, hvor du virkelig ikke kan vente mere.

I forhold til om du kan prøve nye ting, så vil jeg anbefale dig at kigge på www.sexlinien.dk hvor du kan læse en masse omkring onani, ligesom man kan chatte anonymt med dem, omkring onani og sex, hvor de måske kan give dig nogle lidt mere konkrete svar, som jeg ikke har mulighed for at give dig her.
Sexlinien er vant til at tale med unge omkring sex, og derfor er det helt ok at spørge om forskellige ting derinde.

Nannas billede
Rose fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål