Måske i husker min besked
brevkassespørgsmål af
Pigen
11 år
Jeg haft skrevet til jer om et barn der bliv slået eller jeg så det. Og i gav beskeden vider fortalt i men hvorfor må man så slå børn og behold sit barn når jeg så hun slog ham ???

Svar:
Kære Pigen
Jeg kan godt huske dit indlæg, og jeg kan også fortælle dig at kommunen har modtaget vores underretning, hvor vi fortalte om det du havde skrevet.
Derfor ved jeg også at kommunen er igang med at undersøge de her ting. Her i Cyberhus ved vi ikke præcis hvad kommunen gør, og jeg kan godt forstå du undrer dig over at det kan se ud som om der ikke er sket noget.
Jeg ved at de fleste kommuner i første omgang prøver at hjælpe hele familien, til at få det bedre sammen.
For det er ikke i orden at forældre slår deres børn. Hvis det alligevel sker, kan kommunen godt hjælpe barnet med at komme et andet sted hen at bo. De fleste gange prøver kommunen først, at lære forældrene lidt om hvordan man kan være mor eller far, uden at slå. For på den måde, kan både forældre og barnet få det godt....sammen. Hvis det slet ikke kan lade sig gøre, kan det være at barnet kan bo et andet sted.
Jeg ved at kommunen har fået besked, og jeg håber meget de er igang med at hjælpe.
Mange hilsner
Niels-Christian