Må 2 piger gerne deles om 1 dreng????
brevkassespørgsmål af
Emma
14 år
Hey så har skrevet med den her super dejlig fyr i 2 år før jeg turde mødes med ham. Vi mødtes så her i sommers og jeg havde min veninde med for en sikkerheds skyld. Til og starte med vidste jeg ik helt hvad jeg følte for ham så lod min veninde skrive med ham og så blev de lidt vilde med hinanden. Der begyndte jeg os og få følelser for ham så vi var begge to vilde med ham. Værken mig eller min veninde vil bare "tag" ham men så mødtes vi med ham igen og sad bare begge og snavet med ham !!! Mig og ham begyndte og skrive frækt og ved ik om han os skrev frækt med min veninde men valgte og starte på p-piller og anden gang jeg mødtes med ham alene så havde vi sex det var dejligt jeg følte mig klar så har det helt fint. Men så sagde jeg det til min veninde altså jeg havde haft sex og så sagde hun at de os havde gjort det allerede. Bare så i ved det har min veninde haft sex med 2 drenge før hun er os et år ældre. Det som gør mig bange er hvis nu jeg giver ham et blow job kan der så komme nogen af min venindes fisse baktirer ind i min mund eller skal der feks gå 1 time eller 2 timer eller en hel dag før han må skifte mellem os og skal han gå i bad 2 gange eller er det lige meget? Vil os gerne vide om min venindes p-piller kan gå ind og gøre noget så mine p-piller ikke virker hvis det går for hurtigt og er der enlig ik større chance for sex sygdomme når en dreng knepper to på samme dag. Er der nogen grænse for hvor meget sex der er godt for en vi har gjort det 4 gange og føler måske det er for meget men min veninde siger hun har gjort det flere gange end hun kan huske uden der er sket noget ved ik om det passer. PLIZZ svar hilsen den forvirret <3

Svar:
Hej Emma
Skønt at du har mødt en dreng du er blevet rigtig glad for. Samtidig kan jeg godt se at du har nogle praktiske spørgsmål, når nu både du og din veninde er sammen med ham på "samme tid". Men lad os tage et spørgsmål af gangen.
1. Er der en grænse for hvor meget sex der er godt?
Nej, det tænker jeg ikke der er. Man kunne selvfølgelig tænke sig at man havde så meget sex at man bliver rigtig øm, og så kan det da være en god idé at holde en pause. Men så længe du synes det er rart, og du ikke får ondt, er der ikke en bestemt grænse.
2. Kan du få din venindes fissebakterier i munden, hvis du giver ham et blowjob efter at han har haft sex med din veninde?
Ja, det kan du godt. Det handler ikke så meget om tiden der går imellem, men mere om hvorvidt han lige får vasket sig, efter at han har været sammen med din veninde. Der er selvfølgelig en grænse for hvor længe bakterier kan overleve, men der kan jo sagtens være godt lunt omkring pikken, så hvis han ikke vasker sig efter sex, kan det i princippet godt sidde bakterier og andet fra hendes fisse. Så det kunne godt være en god idé lige at sørge for at han er helt ren, før du er sammen med ham.
3. Kan din venindes P-piller have effekt på dine P-piller, fordi I er sammen med den samme dreng.
Nej, det kan de ikke.
4. Er der større risiko for sexsygdomme, når en dreng er sammen med to piger på en dag?
Ja, og nej. At I er sammen den samme dag har ikke nogen betydning. Så i forhold til om risikoen er større hvis I er sammen med ham, den samme dag er svaret nej.
Men der er selvfølgelig større risiko for at overføre sexsygdomme, jo flere mennesker man er sammen med. Så når han både er sammen med din veninde og dig, vil risikoen automatisk blive større end hvis han kun var sammen med én af jer.
Jeg ved ikke om den her dreng har haft sex med andre også? Men din veninde har haft sex med andre, og derfor kan hun også tidligere være udsat for sexsygdomme. Hvis hun har en sexsygdom, som hun har fået tidligere, kan hun smitte jeres fælles dreng, og så kan han smitte dig.
Det lyder som om du og din veninde begge er okay med at dele den her dreng, og hvis han også synes det er fint, kan det sagtens være uproblematisk. Men husk at passe på dig selv. Hvis du pludselig kan mærke at det ikke er okay at dele ham, bliver du nødt til at sige det højt, så I kan snakke om det.
Og så er det selvfølgelig vigtigt at du også rent fysisk passer på dig selv. P-piller beskytter mod graviditet, men overhovedet ikke mod sexsygdomme. Du er lige nu i et forhold hvor du har høj risiko for smitte, og derfor bør din fyr altid bruge kondom. Det er den eneste mulighed du har for at beskytte dig.
Og sexsygdomme er altså ikke til at spøge med. Nogle kan man ret enkelt få væk igen med medicin, hvis man bliver tjekket. Andre har man "glæde2 af resten af livet. Så pas på dig selv.
I den sammenhæng vil jeg også anbefale dig at smutte forbi din læge og få lavet en test for sexsygdomme. Du har allerede været udsat for smittefare, så det vil være rigtig godt lige at få undersøgt, for en sikkerheds skyld.
Mange hilsner
Lasse