Mobning
brevkassespørgsmål af
Pia
16 år
Ved ikke om dette er det rigtige sted ellers må admin slette opslaget. Sagen er den at jeg har en 16 årige datter. Hun var for 1 1/2 år siden på en skole hvor hun fik tæsk (blev holdt nede og sparket alle steder) det var en pige der stod for at samle de andre til dette. Nu var hun så startet et andet sted hvor så denne pige også er (ugeldigt) siden sommerferien er denne kun gået ned af bakke - alle på skolen er nu efter hende, truer hende og B'er hende skære noget hårdere næste gang så hun forbløder. Min datter er nu stoppet på skolen, stoppet med at spise og tør ikke gå nogle steder. Hun bliver stadig svinet til. Jeg får screen af alle beskeder - har kontaktet skolen som siger denne vil snakke med dem. Når jeg skriver til en forældre bliver jeg blokeret.. hvad stiller man op..de er nu begyndt og kontakte min søn

Svar:
Hej Pia
Jeg kan godt forstå du, og dine børn,  har brug for hjælp til den her situation.
Cyberhus er et rådgivningstilbud til de unge selv. Vi modtager rigtig mange spørgsmål, og hvis vi fortsat skal kunne garantere at alle får svar, bliver vi nødt til at sortere spørgsmål fra voksne fra.
Jeg vil anbefale dig at kontakte jeres kommunes Åbne anonyme rådgivning. Det er noget alle kommuner skal tilbyde til deres borgere. Der er ingen tvivl om at I har brug for hjælp til at kontakte skolen, når I ikke oplever at der sker noget. Hvis du Googler Åben Anonym Rådgivning og kommunenavn, skulle du gerne finde kontaktoplysninger.
En anden mulighed er at kontakte Børns Vilkårs forældre telefon. De vil helt sikkert også kunne guide dig i retning af mere hjælp og støtte. Du kan læse mere om Forældretelefonen her: https://bornsvilkar.dk/radgivning/foraeldretelefonen/foraeldretelefonen
Mvh. Niels-Christian