Klar? For stram?

brevkassespørgsmål

Klar? For stram?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 2 år 1 time siden

Hej, Jeg er en pige og er lige blevet 15 år, jeg føler mig klar til at have sex men er bare nervøs for om jeg er for stram. Jeg tør ikke købe en dildo og prøve med den. Jeg kan få 2 fingre op (kan godt få 3 men så kan jeg godt mærke at det gør lidt ondt) er det for stramt til at på en pik op i sig? Jeg gider bare ikke stå i den der situation hvor drengen og jeg er ved at have sex men jeg så er for stram, så er 2-3 fingre for stramt? Jeg har det på den måde at jeg bare gerne vil have min første gang overstået, sådan har jeg hele tiden haft det. jeg har også fundet en dreng jeg kan have sex med (han vil også) men føler bare ikke at han er attraktiv (ikke min type) men tænker nok det går. Omkring det der dildo ting, jeg vil virkelig erne have en dildo og vibrator og sådan noget men tør ik købe det, og har ikke nogen tætte som vil købe det for mig eller som jeg vil have til at vide at jeg onanere. Kærlig hilsen en pige med mange spørgsmål

Svar:

Hej med dig.

Tak for dit brev. De overvejelser du beskriver, ved jeg, at der er mange unge før dig, som også har haft. Jeg synes det er nogle gode overvejelser du har og nogle rigtig gode spørgsmål du stiller. Det er rigtig godt at du gør dig tanker omkring onani og sex og overvejer tingene inden du springer ud i dem.

Du beskriver at du er klar til at have sex for første gang, men at du samtidig også er nervøs for, om det kommer til at gøre ondt og om du er for stram. Tanken om at have sex for første gang kan godt føles overvældende og måske også lidt skræmmende, så der er ikke noget at sige til, at det fylder i dine tanker. Bekymringen om, om man nu er for stram, er nærliggende at få, når du føler at det gør lidt ondt, når du stikker tre fingre op i skeden. Jeg kan berolige dig med, at kvinders skede er lavet sådan, at den kan udvide sig ret meget - blandt andet kan den udvide sig under sex, så der er plads til mandens penis. Derudover er der flere andre ting som kan have indflydelse på, hvordan det føles at have sex. Eksempelvis har det også stor betydning om man er våd (hvilket man bliver når man bliver tændt), når man har sex - da det er med til at gøre, at fyrens penis kan trænge ind, uden at det føles ubehageligt eller gør ondt.

Selvom det måske er nemmere sagt end gjort, så er det en god idé at være rolig og afslappet under sex, så man ikke kommer til at spænde op, da det sommetider godt kan gøre det lidt sværere at blive våd. Når man har sex for første gang, kan det i nogle tilfælde godt føles en lille smule akavet eller underligt, fordi man lige skal lære hinandens kroppe og "rytme" at kende. Det er heldigvis ikke noget der varer ved, så der er heldigvis ingen grund til at fortvivle, hvis det føles sådan første gang.

Hvis den fyr du har sex med, når du har sex for første gang, er en du kender godt, så har I en bedre forudsætning for at få en god oplevelse ud af det og kan også bedre tale om det eller grine lidt af det, hvis der er noget der føles lidt akavet. Derfor vil det efter min mening være bedst, hvis du venter med at have sex, til du finder en fyr som du synes er sød og attraktiv og som du kender godt - men det er naturligvis helt op til dig, hvad du vælger at gøre.

Du skriver at du gerne vil have en dildo og vibrator, men ikke tør at købe det. Jeg kan godt forstå, at det kan føles grænseoverskridende, at skulle købe sexlegetøj. Ifølge loven skal man være 16 år for at kunne få lov til at købe sexlegetøj, så derfor går der også lige lidt tid endnu, før du kan købe det. Nogle butikker har en aldersgrænse på 18 år, fordi butikken selv har valgt at sætte denne aldersgrænse. Men måske er der en butik på nettet, hvor man kan købe det når man er fyldt 16 år? Hvis du har mulighed for det, kunne det måske være en løsning, at købe det på nettet? På den måde undgår du det her med at stå over for en ekspedient i en fysisk butik og købe det, hvis det er den situation du ikke er så vild med.

En anden mulighed er, at lave sit eget sexlegetøj. Man kan bruge alle mulige forskellige redskaber, så længe man er opmærksom på, at det ikke er nogle ting som kan gøre ondt eller gøre nogen form for skade. Hvis du har lyst, kan du måske finde noget inspiration på siden her.

Jeg håber du kan bruge mit svar.

Mange hilsner

Freja

Frejas billede
Freja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål