Kan jeg bilve højer?

brevkassespørgsmål

Kan jeg bilve højer?

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 8 år 8 måneder siden

Hej bb håber det okay jeg spør om det en den her bb for ved ikke helet om det den helet rigtigt - men jeg har det her det probem at jeg er 16 år (om en månden 17 år) og jeg er kun 166 cm høj .... da jeg var 12-14 år holdet jeg næsen op med at voske (i hønden , op ad) og jeg følger det det bare som om jeg ikke rigtigt kan bilve meget højer .... ved de om der er noget jeg kan gøre for at bilver højer ? for jeg har det godt med mit udsende (ud over jeg verjer 75 kg /at jeg verjer ca 8 kg for meget) men jeg jeg er bare ked af at jeg ikke kan bilve højer og kan jeg i det hele tagt det nu hvor jeg næsen er 17 år? .... håber de kan hæjlpe

Svar:

Hej med dig!

Det er helt okay, at du spørger og jeg håber du kan bruge mit svar!

Det er ikke sjovt at være ked af sin højde. Det er meget forskelligt fra person til person hvor høj man bliver og der er mange faktorer, der påvirker ens vækst. Man kan nogle gange få en nogenlunde ide om hvor høj man selv kan blive ved at kigge på ens forældre, da generne har en del at sige for ens højde. På denne side kan man regne ens højde ud, ud fra dine forældres højde. De fleste bliver ca. så høje som resultatet eller den højde +/- 9 cm. ca. Men husk at der også er andre ting, der spiller ind på ens vækst.

Faktisk er en højde på 166 cm. en helt normal højde for piger på din alder. Gennemsnitshøjden for piger på 17 år ligger på 168 cm, hvilket er meget tæt på din højde. Det kan være meget godt at vide, at man faktisk er helt normal, når man nu er ked af af sin højde, da det kan gøre det nemmere at vide at der er mange der er lige så høje som en selv.

I forhold til om der er noget du kan gøre for at blive højere, så er der ikke som sådan noget du kan gøre ud over at leve sundt og normalt.

Jeg ønsker dig alt det bedste!

De bedste hilsner Astrid

Astrids billede
Astrid har svaret på dette spørgsmål