mit fetish ødelægger mit liv
brevkassespørgsmål af
simon
14 år
hej jeg har et fetish for bleer og føler virkelig det ødelægger mit liv. eller retter sagt jeg havde, da jeg først opdaget denne side af mig var det det eneste jeg tændte på og ku ikke finde andet der tændte mig som tændte "normale" folk på min alder. Men efter jeg kom ud med alt det her til mine forældre og ligesom begyndte at ud øve det da jeg var alene hjemme begyndte jeg at få det dårliger og dårliger. i starten gik det godt kunne ikke få den slap igen og jeg følte at jeg endeligt fik den der følelse andre havde ved at onnanere. Men efter nogen gange længtes jeg bare efter mere og jeg begyndte hver gang at blive mere mere skuffet indtil jeg er i det stadie hvor jeg er nu. Jeg tænder ikke på noget (hvilket er ret problematisk ,for nu siger jeg det bare som det er, jeg er MEGET ofte liderlig) og hver gang jeg prøver at udøve det her fetish ender jeg altid i en depresions ligende stadie tiden efter. Dette præger mig meget mentalt og har dermed skabt store problemer i min hverdag. Håbede måske i kunne komme med nogen råd da det er et svært emne at snakke med mine forældre om

Svar:
Kære Simon
Hvor er det godt du fortæller om dit problem, så du forhåbentlig kan finde en løsning på det.
Du skriver du har en fetish, som jeg kan forstå plager dig og din daglig dag meget, og oveni er det svært at snakke med forældrene om.
Det kan være meget svært og grænseoverskridende at dele sådan en personlig og potentiel følsom information med sine forældre. Men så er det godt, at du følte dig tryg nok til at dele det her, det er rigtig sejt og modigt gjort. Det er vigtigt at huske, at seksuelle præferencer og fetisher ikke er noget man skal skamme sig over, der er mange forskellige seksuelle præferencer og fetishes, og som sagt er der slet ikke noget galt i at have en fetish eller præference, så længe der er sammentykke og man ikke skader nogen.
Når det er sagt, kan det være svært at leve med en fetish, hvis den begynder at påvirke livskvaliteten og det mentale helbred negativt. Hvis du føler, at det at udøve din fetish er blevet en byrde og påvirker dit mentale helbred, kan det være en god ide at overveje at søge professionel hjælp. Ja, det er meget græseoverskridende, men ikke desto mindre kan det være en stor hjælp, du kan måske starte med at kontakte din læge fortælle lægen om dine problemer og lægen kan så viderestille dig til fx en psykolog eller en terapeut, de kan måske hjælpe dig med bedre at forstå din seksualitet og hjælpe dig med at finde måder at leve med og acceptere din fetish på en sund og god måde.
Hvis du syntes det ligenu er for grænseoverskridende at skulle tale med en læge eller psykolog om så følsomme mener kan du også prøve nogen andre ting. Jeg vil her forslå at du tager kontakt til vores sms rådgivning på tlf-nummer 25 80 60 60, der kan du skriver når det bedst passer dig og, du får et svar indenfor 24 timer, og du er naturligvis også anonym i sms-rådgivningen.
Til slut vil jeg også forslå dig at prøve at se om du kan finde en balance mellem at udøve din fetish og leve et sundt og godt liv. Det kan fx betyde, at du kan prøve at begrænse din tid i, hvor ofte du udøver din fetish, eller du kan måske finde andre måder at tilfredsstille dig selv på, som ikke involverer din fetish eller noget seksuelt generelt. Du kan fx dyrke noget motion, spise sundt, dyrke en hobby eller tale med en ven eller familiemedlem. Dette er kan være sunde måder at forbedre din mentale sundhed og trivsel på.
Husk, at du ikke er alene i dine oplevelser, og at der er hjælp at få, hvis du har brug for det.
Håber du kan bruge mit svar til noget, og håber du får det bedre, er sikker på du har styrken og viljen til at få bugt med dine problemer, og du skal aldrig være bange for at række ud og sige du har brug for hjælp, det er hverken pinligt eller skamfuldt at have det problem du har selvom det ligenu kan føles sådan!
Venlig hilsen Kylie