Min ven's forældre hader mig uden grund

brevkassespørgsmål

Min ven's forældre hader mig uden grund

brevkassespørgsmål af
watchers∞
16 år
Oprettet 4 år 1 måned siden

Jeg har haft et hårdt liv fx mobning osv. og endelig fundet mig en bedste ven som passer til mig en jeg forstår og en som forstår mig (Han er dov kun 13 og jeg er 16). men jeg ved ikke hvad jeg skal gør fordi en måned tilbage sagde min bedste vens far at han sku tag en pause. det gjord vi så. og idag kom min bedste ven hjem også sagde hans søster til hans far at en ven sidder og venter. hans far spurgt hvem og nævnte mit navn. hun svaret ja. så vendt han sig om til min bedste ven og sagde. at idag var sidste dag ellers vil han få tæsk vis han blev ved med at går rundt sammen med mig. vi ved ikke hvad vi skal gør. fordi vi begge er hårdt imod hans meaning og vi menner at vi stadig bliver sammen. Men jeg er bange for hans vejen. for hvad med vis hans far ser os sammen igen. hvad skal vi gør og nej at stoppe med at gå rundt sammen nægter jeg som et svar. vil gerne have et godt svar som ku gør alt det her godt igen

Svar:

Kære dig,

Det lyder helt vildt svært, det du oplever lige nu. Det må være virkelig hårdt for jer begge at opleve, at der bliver lavet regler for, hvorvidt I må ses eller ej, når nu I har det så godt sammen.

Jeg kan sagtens forstå, at du bliver virkelig frustreret over situationen - måske endda vred - og har svært ved at acceptere, at det her sker. Det kan være helt enormt frustrerende, når nogen træffer en beslutning for én, som man ikke er enig i, og så heller ikke rigtig forklarer hvorfor. Man kan blive helt desperat for at forstå, hvorfor de tænker sådan. Samtidig kan jeg også forestille mig, at det må gøre dig ked af det at føle, hans forældre ikke vil have, I er venner. Det må være virkelig ubehageligt at føle, at de dømmer dig uden rigtig at kende dig. Jeg tænker på, om det kan være en mulighed for din ven og dig simpelthen at sætte jer ned og tage en snak med hans forældre? Altså helt stille og roligt give dem en mulighed for at forklare, hvorfor de har truffet den beslutning, de har. Det kan også være en god mulighed for dig at vise, at du altså kun ønsker din ven godt og bare gerne vil være venner med ham. Måske du kan forklare dem, at du virkelig holder af ham som ven og virkelig værdsætter det han giver dig? Hvis det er svært at få det sagt, kan det være du kan skrive et brev til dem? Måske lidt som det, du har skrevet her?

Jeg håber, du kan bruge mit svar, og at det hele løser sig.

Kærlig hilsen

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål