Drenge problemer
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Nu skriver jeg her fordi jeg ved ikke hvem der ellers ville være ærlig overfor mig❤️❤️ så er den her Dreng der er sygt flot og han har en mega god personlighed😍. Men han er mega genert og jeg ved ikke om det er fordi han ikke gider mig, fordi hans venner siger han gerne vil men jeg er bange for, at de bare wingmaner ham, og er søde mod ham.❤️❤️ hvad skal jeg gøre?❤️

Svar:
Kære dig,
Tak for dit spørgsmål, og hvor er det skønt, at du deler dine tanker – det kræver mod!
Det lyder virkelig til, at du har fundet en dreng, du synes er både flot og har en god personlighed! Det lyder til, at du virkelig godt kan lide ham, og det er helt normalt at føle sig usikker i sådan en situation – især hvis han virker genert.
Først og fremmest, prøv at lytte til din mavefornemmelse. Hvis hans venner siger, han kan lide dig, er der en god chance for, at det er rigtigt. Venner kan godt finde på at drille lidt, men ofte er de også dem, der hepper mest på én.
Samtidig skal du huske, at generthed ikke betyder, at han ikke er interesseret. Det kan bare være, at han har svært ved at tage det første skridt. Du kan prøve at tage initiativet selv – fx ved at starte en samtale med ham om noget, I har til fælles, eller spørge, om han har lyst til at lave noget sammen. Det behøver ikke være stort, bare noget simpelt som at tage en gåtur, spille et spil eller snakke efter skole.
Hvis du stadig er i tvivl, kan du prøve at være lidt direkte på en sød måde. Sig noget som: "Jeg synes, du er rigtig sød – hvad tænker du egentlig om mig?" Det kan føles lidt grænseoverskridende, men det viser, at du er modig og oprigtig interesseret i ham.
Husk, at det vigtigste er at være dig selv. Hvis han kan lide dig, vil han kunne lide dig for den, du er. Og hvis det viser sig, at han ikke er interesseret på samme måde, er det ikke fordi, der er noget galt med dig – det betyder bare, at han ikke er den rette.
Held og lykke, og jeg håber, du får en god oplevelse, uanset hvad der sker!
Mvh Camilla