Min storbror gider at spille med mig :(
brevkassespørgsmål af
Frederick
12 år
Min storbror vil ikke spille noget med mig. Når jeg forslår et spil som min bror elsker at spille med sine venner så gider han bare ikke med mig. Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej Fredrick.
Jeg kan godt forstå, at det er træls, at din storebror ikke vil spille med dig - og særligt når det er et spil, du ved han elsker at spille med sine venner. Måske han kun vil spille spillet med sine venner, fordi det er noget ham og hans venner hygger sig med og er der, hvor de er sammen. Det kan være, at de snakker om nogle ting, som han helst ikke vil dele med andre end dem. Så det i virkeligheden ikke handler om, at spillet er mega sjovt, men at han deler det med sine venner. Det kan også være, at I har forskellige ranks, og han ikke har lyst til at udfordre sin. Og der kan være nogle andre årsager. Så måske du skal prøve at spørge ham ind til hvorfor han ikke vil spille med dig, hvis du ikke allerede har gjort det?
Ellers vil jeg foreslå dig, at du kan spørge din storebror om I kan spille casual, så det ikke kommer til at handle om jeres ranks og at stige i levels (hvis det altså er det, der fylder for din bror). Eller du kan foreslå ham nogle helt andre spil ingen af jer kender eller har spillet før, som ikke er konkurrencepræget, men hvor det egentlig bare handler om at hygge sig. Nu ved jeg ikke, hvilke typer af spil, I kan lide at spille. Det kunne fx være adventurespil, konsolspil osv. Jeg ved også, at mange hygger sig med et spil som Rocket Leauge, hvor man kan spille 1 mod 1. Det er et spil alle kan være med på.
Du kan også prøve at tænke over, hvornår du spørger ham om I skal spille. Hvis du ved, at han har god tid og ikke har noget han skal nå, så kan det være bedre at spørge ham der, end i en hverdag, hvor der nok ikke er så meget tid at til at spille, hvor han foretrækker at spille med sine venner. Så nu hvor der snart er påskeferie, kan det være, at han har mere tid der, så der kan det måske være et bedre tidspunkt at spørge ham på.
Hvis din storebror stadig siger nej, så er der nok ikke andet at gøre end at acceptere, at han bare hellere vil spille med sine venner. Selvom det er træls for dig..
Mange hilsner
Pernille