sendt nøgenbillede og hendes mor opdaget det
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Cyberhus
Jeg har klokket i det her liv på internettet det er jeg bliv kærester med en pige fra en kostskole jeg gik på for 2 år siden og jeg har ikke set hende i langtid men vi bliv kærester på messenger og vi skrev sammen meget og det vi har skreven over 2 dage masser af beskeder men så spurgte jeg hele tiden om røvbillide og bryster billede og hun sage det skulle jeg nok sende og det gjorde hun og det hva på messenger så det gemte af sig selv og så sendte jeg dickpic til hende og hun kunne lig det men så idag ringet hendes mor og sagde alt det der at jeres søn har sendt dp til min datter og det og er bange for at det bliver politi anmeldt vil gerne høre om kan det blive anmeldt og at jeg kan få en plet på straffe artesste plzz hjælp mig nu
Mvh anonym dreng

Svar:
Hej Anonym
Æv, en kedelig situation du er kommet i. Lad os starte med dit spørgsmål.
Du kan ikke blive straffet da du er under 15 år, og derfor kan man heller ikke få noget skrevet på sin straffeattest.
Så lige nu handler det nok mere om at du skal have en snak med dine forældre, din kæreste og hendes om forældre, om at I har delt billede med hinanden og at det ikke kun er dig der har sendt noget til hende. Jeg tænker det er vigtigt at I får fortalt at det var noget I var enige om, og noget I begge havde lyst til.
Når det så er sagt, så er det faktisk ikke tilladt at sende nøgenbilleder til sin kæreste før begge er fyldt 15 år. Når I er det er det til gengæld helt lovligt, så længe I er enige om det. Så måske skal I have en snak om hvordan I kan vente indtil I begge fylder 15, før I deler igen.
Til sidst får jeg lyst til lige at kommentere på det du skriver med at du spurgte rigtig mange gange om røv- og brystbillede. Det er rigtig godt at snakke om den slags billeder inden man sender, og det er også helt okay at spørge sin kæreste om hun har lyst til at sende nogen. Men jeg tænker lidt over om der var en grund til at du skulle spørge så mange gange? Var det fordi hun lige skulle finde det rigtige tidspunkt, eller handlede det mere om at hun egentlig ikke havde lyst?
Det er vigtigt ikke at presse ved at blive ved med at spørge, for så kan man jo ikke være helt sikker på at hun faktisk havde lyst, eller om det er noget hun følte sig presset til. Måske havde din kæreste helt vildt lyst, og så er der kun det her med at i lige skal være 15.  Du kan jo overveje at spørge din kæreste, om hvad hun tænker om den måde I nåede frem til at sende billederne til hinanden.
Mange hilsner Tanja