min pleje lillebror
brevkassespørgsmål af
laura
11 år
hej jeg fået en pleje lillebror på 7år som bliv så ked af det da hans sagsbehandler gik at hun måtte berolig ham hvilket hun var mega god til og de fandt en film til ham som han så og var okay med hun gik men da filem var færdig græd han og løb ud til døren og kaldt på sin mor og far de fik ham berolig og han faldt i søvn på sofaen og sov aftensmaden over og sover stadig hg ikke fået hilst på ham rigtig og en ny dag starter i morgen er mega nevøs for hvordab han er i morgen jeg aldrig haft en lillebror og slt ikke en der er plejbarn hvad skal man gør føler mig lidt dum måske det er nemmer i morgen

Svar:
Kære du
Det lyder til, at du gerne vil være en god storesøster for din nye plejelillebror. Det er rigtig godt. Og du skal ikke at føle dig dum. Det er svært pludselig at blive storesøster til en på syv, og det kommer nok til at være svært i noget tid, fordi han skal vænne sig til at I er hans familie nu.
Din plejelillebror kommer fra et hjem, hvor hans mor og far ikke kunne tage sig ordentligt af ham. Det er derfor, at han er hos jer, men det betyder ikke, at han ikke savner sine forældre. De har jo været sammen med ham de første syv år af hans liv, og betyder stadig meget. Med tiden skal han nok komme til at savne dem mindre, og så kommer han også til at græde mindre.
Det kan være rigtig hårdt at græde, og hvis han lige er flyttet, er der mange nye indtryk, som også gør en træt. Derfor kan han sandsynligvis sove længere end mange andre.
Jeg tror det er en god idé at snakke med dine forældre om, hvordan du kan være en god storesøster for ham. Der kommer nok til at gå noget tid inden han åbner op, men tal med dine forældre om, hvordan du bedst kan være der for ham. Så skal du nok blive en rigtig god storesøster for ham.
Håber svaret kunne hjælpe dig lidt. Husk du også altid er meget velkommen i vores chat, hvor vi har bedre mulighed for at skrive om, hvordan du har det, og hvordan du kan gøre i forhold til din plejelillebror.
Knus
Luna