Min pik gør ondt

brevkassespørgsmål

Min pik gør ondt

brevkassespørgsmål af
Mikkel
14 år
Oprettet 5 år 7 måneder siden

Hej når jeg trækker hud tilbage så det der hud der er ind gør ondt alt det der runt om tisse huldt er det normalt når man er 14 år hjælpe er bange for om jeg skal til lægen

Svar:

Kære Mikkel.

Mange tak for dit spørgsmål til brevkassen! Det er rigtig fint at du har taget mod til at skrive med dette spørgsmål, da jeg ved at det kan være svært i den alder når det handler om kønsorganerne. Jeg ved at det kan være et problem som flere drenge oplever på et tidspunkt i deres opvækst.

Når der kommer svie og smerter fra tissemanden eller hvis der kommer noget ildelugtende væske ud, så kan det være tegn på at man har fået en infektion og derfor skal man gå til sin læge og få det nærmere undersøgt.

Jeg må derfor anbefale at du opsøger din læge og får det undersøgt.

Som udgangspunkt er det ikke en farlig tilstand, men hvis man ikke gør noget ved det kan det måske udvikle sig. Det er derfor også meget vigtigt at bruge kondom når man har sex, da man enten kan blive smittet med farlige sygdomme eller smitte andre med det man selv har!

Jeg håber det har givet dig et svar på dit spørgsmål, rigtig god bedring.

Mvh læge Julie

JulieBs billede
Julie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål