børneorm :'(
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
hejsa! - jeg har været så uheldig at være gensmittet med børneorm for 3 gang! :'( jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, det er så pinligt! :S jeg har prøvet og prøvet at fortælle mine forældre det for tredje gang men jeg har opgivet.. jeg kan simpelthen ikke få mig selv til det. jeg går og har det så dårligt med det. jeg vil gøre ALT for at få det kureret. håber virkelig du har en ide til mig, det ville betyde så meget! - bare alt andet end mine forældre :'(

Svar:
Hej med dig!
Du er da godt nok uheldig, når du har fået børneorm hele 3 gange. Øv!
Men man kan ikke altid selv gøre for at man får børneorm. Nogle gange er man bare rigtig uheldig, og der er rigtig mange som får dem engang i livet.
For at komme af med ormene så skal du forbi lægen, så han kan give dig en recept på en ormekur. Lægen har set det RIGTIG mange gange, og for din læge er det helt normalt at snakke som sådan noget.
Jeg kan godt høre på dig, at du syntes det er rigtig ubehageligt at skulle fortælle det til dine forældre. Men jeg tror at dine forældre gerne vil vide hvordan du har det, og ønsker at du har det godt. Så derfor syntes jeg også at du skal fortælle dem det. Hvis du syntes det er svært at få det sagt, så vis dem dit spørgmål, og mit svar.
Det er bedst at hele familien bliver behandlet, når der er en i familien der har børneorm. For selvom det hedder børneorm, så kan voksne også få dem. På den måde undgår i bedst at du får dem igen. Måske kunne din mor eller far hjælpe dig med at bestille en tid ved lægen, og evt. tage med dig
Hilsener fra
Iben