Min pik er lille
brevkassespørgsmål af
Sebastian
14 år
Hej jeg er 14 snart 15
jeg skal til at gå op i 9 klasse og min penis er kun 15cm jeg syntes den er lille i forhold til alle mine venner og jeg laver meget med piger men ikke at vise min penis frem for jeg er flov over den
så mit spørgsmål er vokser den stadigvæk?

Svar:
Hej Sebastian,
Din penis kan fortsætte med at vokse så længe du er i puberteten. Det er forskelligt fra person til person hvornår man kommer i puberteten og hvor længe den varer, men den kan vare helt frem til man er 18-20 år. Og det er de færreste, hvis overhovedet nogen, der er færdige med puberteten i en alder af knap 15 år. Der burde derfor være gode muligheder for, at din penis kan nå at vokse endnu.
Når det så er sagt tænker jeg, at det måske kan være rart for dig at vide, at en gennemsnitlig penis er omkring 10 cm i slap tilstand. Så selv hvis din penis skulle ske ikke at vokse mere, så ligger du stadig et stykke over gennemsnittet. Også selvom du synes den virker lille i forhold til dine venners. Så jeg synes bestemt ikke du har noget at være flov over. Samtidig ved jeg, at langt  de fleste piger slet ikke går op i størrelsen. De er langt mere interesserede i hvad du gør med den (og med dine hænder, og med de kropsdele du ellers kan finde på at bruge). Og så er de langt mere interesserede i dig for den du er.
Jeg håber mit svar kan give dig lidt ro i sindet.
Mange hilsner,
Siv