Min pik bøjer og er meget mindre end mine venners
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hejsa, jeg er en dreng på 14 næste 15. Jeg har i en periode haft to spørgsmål omkring min pik, som jeg håber, at i kan hjælp med at svar på. I nogle år nu har min pik bøjet nedad, når jeg fx. Onanere (som jeg gør ret tit) og jeg har gået meget med tanken: “hvorfor bøjer min pin, og kan den godt blive vandret/lige? Når jeg er i bad efter idræt eller en fodbold kamp, kommer jeg tit til at kigge de andre drenges pik, og deres ser double så stor ud som min, og jeg er endda ældre end de fleste, er det normalt, og hvornår bliver min ligeså stor? Tak for hjælp på forhånd

Svar:
Hej med dig
Du har gået og tænkt på nogle ting, og du får lige nogle tanker retur fra mig.
Allerførst: Det at en pik hælder til en side eller op eller ned er fuldstændig normalt. Det betyder, at du ikke skal være bekymret over størrelse eller at din pik bøjer nedad. Så det er simpelthen bare fordi, alle kroppe er forskellige og ser forskellige ud. Det har du sikkert hørt før og den er god nok. Så alle drenge på jorden ser forskelligt ud, hvilket er lidt vildt at tænke på.
Du spørger om den kan blive vandret og større og det kan man ikke direkte svare på, men jeg kan nævne, at det først er når du bliver omkring 20, at din krop - og din pik - er færdigudviklet. Så på den måde kan man sige, at der kan nå at ske en masse - det er ikke sikkert, men det kan være, fordi størrelsen og form kan nå at ændre sig, helt af sig selv. Hvis du har lyst til at læse mere, er sexlinien et kig værd: https://www.sexlinien.dk/emneside-drenge-maends-kroppe/pikken
Derefter: Jeg håber ikke, du er alt for frustreret over at det måske ikke var det svar du lige håbede på, men du er nødt til at vente og se, hvordan du udvikler dig. Det er helt forståeligt, hvis det er frustrerende. Det er der virkelig mange, der vil være helt enig med dig i. At være teenager er en spændende og sjov tid, men også en, som kan være frustrerende ind imellem og fordi man kan have vildt mange spørgsmål, som man ikke kan få hurtige eller enkle svar på.
Og hvis du får flere tanker og spørgsmål, så send os endelig endnu et brev.
Tanker fra
Mai