min lære har et crush på ,ig
brevkassespørgsmål af
catrine
13 år
min lære siger hele tiden at jeg ser godt ud, og når han hjælper mig kan jeg se den bliver stiv. og da vi havde om sex timen kigget han hele tiden på mig når han snakket. der er også mange fra min klasse der syndes det er mærkligt. jeg kan godt lide ham men ik såden han er uge måske en på 20-23!!!!!!!!!

Svar:
Hej Catrine
Jeg kan godt forstå, at du synes det er akavet og ubehageligt, at din lærer hele tiden kommenterer på dit udseende. Jeg tænker heller ikke, at det er i orden.
Du skriver at du er glad for din lærer, men at det slet ikke er på den måde, og det kan jeg godt forstå.
Det er selvfølgelig svært at vide, præcis hvad din lærer lægger i sine bemærkninger om dit udseende, men lige meget hvad hans intentioner er, så er jeg enig i at det er mærkeligt, for han skal selvfølgelig slet ikke sige eller gøre ting der kan føles så grænseoverskridende for dig.
Du kan selvfølgelig sige til ham, at du synes det er mærkeligt, og at han skal lade være, men jeg kan godt forstå, hvis du synes det er svært.
Jeg tænker faktisk at du skal overveje at snakke med dine forældre om, det du oplever. Jeg ved godt, at det måske kan være en lidt akavet snak, men jeg tænker det er vigtigt, at din lærer stopper, og så du kan være tryg i hans timer, og jeg tænker ikke det er dit ansvar at løse situationen. Det kan også være du har en anden lærer, som du er rigtig tryg ved, som du kan dele de her tanker med?
Jeg tænker i hvert fald at det er vigtigt at du får hjælp til at få ændret det her, for det er ikke i orden, at din lærer overskrider dine grænser på den her måde.
Mange hilsner Tanja