Min lort er alt for stor
brevkassespørgsmål af
Ludwig
14 år
Jeg er begyndt og derfor spiser jeg mange kalorier om dagen, men jeg er begyndt at ligge mærke til at min lort er blevet større. Nogen gange får jeg tårer i øjnene fordi det strejker mit røvhul så meget. Er det unormalt?

Svar:
Hej Ludwig
Som jeg forstår dig føles det som om din lort er for stor, og at du har rigtig svært ved at få lorten ud.
Du skriver at du er begyndt at spise mere, og min første tanke er om du mon får drukket væske nok? Hvis du er begyndt at spise mere er det meget vigtigt at du også drikker mere. For hvis du ikke får væske nok, er der simpelt hen ikke væske nok i din lort, og så bliver den hård. Og den kan sagtens blive så hård at man næsten ikke kan klemme den ud.
Så mit råd vil være at du i den næste uges tid eller to skal drikke to-tre store glas væske mere end du plejer, og så se om det ikke løser problemet.
Hvis ikke din lort bliver lettere at få ud, når du drikker mere, så vil jeg råde dig til at smutte forbi din læge og få tjekket hvad der så kan være galt.
Gode hilsner Tanja