Min kæreste tvinger mig til at have sex med ham
brevkassespørgsmål af
Ville ikke oplyse det
14 år
Min kæreste og jeg har været sammen i 3 uger. Han mener vi skal have sex og han siger vis jeg ikke ligger mig ned og spreder benene ville han slå op med mig. Sidst vi var sammen sagde han at han hade en gave til mig og at jeg skulle sætte mig i hans seng og lukke øjnene. Han tog et kondom og sagde jeg skulle åbne øjnene jeg ser så han står med et kondom han siger så jeg skal tage tøjet af og tage hans bukser af og sutte hans pik end til den var stiv. Når den var stiv nok skubbede han mig så jeg lå ned bagefter sagde han at han ville begynde og i det han får den end gjorde det mega ondt og jeg sagde han skulle stoppe han sagde så vis jeg ikke må give dig den i fissen skal i give dig den i røven jeg sagde jeg ikke at have den i røven eller i fissen han sagde jeg skulle blive liggende i hans seng og går så ud og finde nogen håndjern og kommer ind med dem og sætter dem på mig og siger nu kan jeg ikke gøre noget og sø boller han mig først oralt og analt i 2 timer end til han tager dem af mig og siger jeg skulle sutte hans pik igen. Når jeg var færdig sagde han vi skulle se film og pille ved hinanden. Han overskred mange af mine grænser og er bange for at tale med nogen om det

Svar:
Hej Dig,
Først og fremmest vil ejg sige, at du er rigtig modig, at du tør at stille dit spørgsmål her i brevkassen. Dernæst kan jeg kun forstille mig, hvor ubehagelig en oplevelse det har været for dig.
Når jeg læser dit brev, kan jeg ikke lade være med at blive bekymret. Hvornår man begynder at have sex i et forhold, er meget forskelliget men vigtigst af alt, så er det noget begge partner har lyst til og ikke kun noget den ene bestemmer.
Der er ingen tvivl om, at du har været udsat for et seksuelt overgeb/voldtægt. Det er et seksuelt overgreb eller voldtægt, når man bliver tvunget til at gøre noget seksuelt mod ens vilje. Du siger endda tydeligt fra og det har ingen betydning om det er en kæreste, ven eller en fremmede som gør det.
Jeg kan godt forstå, at det påvirker dig og at du ikke har lyst til, at tale med nogle om det. Men nogle gange er det faktisk det der skal til, for at man kan få bearbejdet den oplevelse. Tit og ofte er der mange følelser forbundet, og nogle føler skyldfølelse. Fælles for dem alle, så er det aldrig din skyld og du har ikke gjort noget forkert.
Oplevelser som denne er noget, som kan komme til påvirker dig senere i dit liv, så udover at det er vigtigt at overgrebene ikke fortsætter, så er det også vigtigt at du får hjælp i forhold til det der allerede er sket.
Der findes forskellige steder, hvor man kan få hjælp, hvis man ikke er ønske en alm. psykolog. Du kan blandt andet finde hjælp på voldtægt,dk,  de tilbylder facetoface rådgivning og behandling til unge udsat for voldtægt og seksuelle overgreb. Kan kontaktes anonymt på telefon.
Sidst synes jeg skal overveje, om det er noget du vil melde til politiet og overveje om du skal være i et forhold som det, for jeg vil være bekymret for om det kunne ske igen.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Vh. Anja fra Cyberhus