Min kæreste har et feetkink
brevkassespørgsmål af
olga
15 år
hej jeg er pige 15 år, og jeg har opdaget noget lidt skræmene for et par dage siden. Så jeg har en meget dejlig kæreste på 16 år, vi er meget seksuelt aktive hvilket jeg har intet problem med, men problemet opstod her for en dag siden dag min kæreste og jeg var i midten af vores tredje rundte begyndte vi at lave 69 men mens han gav mig head kunne jeg mærke ham langsomt begynde at masere mine fødder, jeg prøvede ikke at tænke på det og nyde hans tunge i min fisse, men det endte med at han langsomt kyssede op af mit lår og ned tille mine fødder, jeg var i shock og viste ikke hvad jeg skulle gøre, min kæreste af 3 måneder lå og slikkede mine fødder. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare til ham at jeg ikke kunne lide det. er det normalt eller har i nogle ideer til hvad jeg skal gøre?

Svar:
Kære Olga.
Det lyder til du sidder i en lidt vanskelig situation, det er derfor rigtig godt at du tør dele sådan en måske grænseoverskridende oplevelse her i brevkassen.
Jeg vil ligge ud med at sige, at de fleste mennesker har forskellige seksuelle præferencer og fantasier, og det er ikke usædvanligt for mennesker at have forskellige interesser og grænser, når det kommer til seksualitet, i din kærestes tilfælde har han så måske en ting med fødder. Jeg vil derfor gøre dig opmærksom på, at for at I kan opretholde et godt og sund forhold til hinanden er det meget vigtigt at have åben kommunikation omkring hinandens grænser og ønsker.
Hvis din kæreste har udforsket en form for seksuel leg med dine fødder uden først at få din samtykke og du ikke er komfortabel med det, er det vigtigt at tale ærligt med ham om dine følelser og grænser. Hvis du ikke brød dig om han rørte ved dine fødder, skal du sige det til ham selvom det måske kan være grænseoverskridende og måske lidt akavet. Her er nogle råd/tips du kan overveje at tage i brug:
1. Snak under fire øjne: Find et roligt, privat og rart sted, hvor du kan tale åbent med ham uden forstyrrelser og frygt for andre måske lytter med.
2. Ærlighed er nøglen: Fortæl ham ærligt, hvordan du føler omkring det, der skete, og lad ham vide, at det overraskede dig eller gjorde dig ubehagelig til mode- måske har han faktisk troet han gjorde noget rart for dig selvom det slet ikke har været tilfældet.
3. Brug "jeg"-udsagn: Formuler dine følelser ved at sige fx "Jeg følte mig overrasket og ubehagelig til mode, da du pludselig begyndte at massere og slikke mine fødder" Husk at du helst ikke må blive for anklagende eller for konfronterende. Snak venligt og roligt til ham om din oplevelse.
4. Lyt til ham også: Lad også ham dele sine tanker og følelser om situationen, og forsøg at forstå hans synspunkt. Husk de fleste er langt mere villige til at lytte til dig og respektere dig, hvis du til gengæld kan gøre det samme for dem. Det betyder naturligvis ikke du skal acceptere hans fodkink hvis du ikke selv er komfortabel ved det, men bare lyt til hvorfor han måske har det, og som sagt tidligere måske har han i misforståelse forsøgt at gøre noget ekstra rart for dig.
5.Fastsæt grænser: Snak og aftal klare grænser for hvad I begge er komfortable med. Hvis du ikke kan li han rør dine fødder skal han acceptere dette, men i kan så måske forsøge at finde en anden måde at eksperimentere sammen seksuelt hvor begge parter bliver tilfredsstillet.
Jeg kan ikke understrege nok vigtigheden ved gensidig respekt og sammenstykke, det er så vigtigt hvis man skal have et godt og langt forhold med gode seksuelle oplevelser.
Jeg vil runde mit skriv af med, at det er helt normalt at have forskellige præferencer i et forhold mærkelige som mere normale, og husk på åbne samtaler er nøglen til at forstå hinanden bedre og opbygge et sundt romantisk såvel som seksuelt forhold. Hvis du finder det svært at bringe dette emne op ansigt til ansigt med din kæreste er det også helt fint hvis du tager dialogen over fx sms eller messenger, det kan naturligvis være lidt akavet og grænseoverskridende at snakke om selvom man er alene sammen- hvad end du vælger husk at vær ærlig, men på en respektfuld måde. Hav styrken til at sætte grænser også er jeg sikker på dig og din kæreste nok skal finde en fælles løsning på alt det her. Jeg vil ønske dig al held og lykke!
Venlig hilsen Kylie.