Min kæreste er gravid
brevkassespørgsmål af
Tobias
12 år
Jeg er en dreng på 12 år og min kæreste er gravid, hun er også 12 år. Vores forældre ved godt hun er gravid og der er gået 4 måneder da hun blev gravid. Jeg vil Ikke være far som 12 årig

Svar:
Hej :)
Du skriver at du ikke har lyst til at være far som 12 årig og det er også tidligt at stå med sådan et stort ansvar. Har du snakket med nogen omkring det, dine forældre, en bedstefar/mor, din sundhedsplejeske på skolen eller en lærer? Det er en god ide at snakke med en voksen du føler dig tryg ved og som du føler lytter på dig. Du har sikkert en masse tanker og spørgsmål som det ikke er nemt at gå med alene, så mit bedste råd er at du deler dine tanker og følelser med en.
Din kæreste har sikkert også en masse tanker, så du kan også snakke lidt med hende omkring det hele. En baby ændrer på en masse ting og det er en god ide at få hjælp nogle voksne så I også kan passe jeres skole og kammerater lidt.
Jeg ønsker dig det bedste fremover og du er altid velkommen til at skrive her igen eller på vores chat.
Mvh.
/Trine