min første gang

brevkassespørgsmål

min første gang

brevkassespørgsmål af
Annonym
14 år
Oprettet 3 år 9 måneder siden

Hej,

Jeg er en 14 årig pige som har et underligt spørgsmål jeg ikke kan finde et svar på på google.

Jeg har næsten lige fået en kæreste( på 14 år) som jeg har flirtet med i et godt stykke tid. Vi har cirka været kærester i 2 uger. For 2 dage siden havde vi sex. Ingen af os havde haft sex før. Han havde ikke noget afaring med noget sexuelt før han kom sammen med mig. Det havde jeg dog( altså finger, hånder osv.) så jeg var ikke så nervøs som ham da vi skulle til at have sex. Før vi gjorde det havde han givet mig finger og jeg havde givet blow job. Men da vi gik i gang gjorde det lidt ondt men efter lidt ku jeg ikke mærke noget. Altså jeg vidste knap nok om den var inde eller ej. jeg "red" også på ham men det ændrede ik noget. Sys ik det gjorde ondt eller at det var dejligt. Altså jeg sagde det selvfølgelig ikke til ham. Jeg blødte heller ikke. Og det ikke fordi at hans pik ikke er stor nok tænker jeg ik. Den er omkring 16 cm(ved ikke lige om den information ændre noget ahah)

Men ja. så jeg er meget forvirret om jeg aldrig kommer til at nyde sex som alle andre gør og om det er normalt eller hva der foregår?

Svar:

Hej med dig

Hvor er det dejligt at høre, at du har fået dig en kæreste, og at I er trygge ved hinanden, så I kan prøve nogle nye ting af sammen.

Du skriver, at du oplevede, at det gjorde ondt, da I havde sex, og med det tænker jeg, at du mener pik-i-skeden sex, hvor din kæreste har været oppe i dig. At det gjorde lidt ondt er slet ikke unormalt, specielt de første par gange man gør det, da der i skedens åbning sidder det, man kalder, en skedekrans eller slimhindefold. Det er det, man engang kaldte en jomfruhinde, men det navn er faktisk ikke korrekt, da det ikke er en hinde, der skal springes, men mere den her slimhindefold, som mange kvinder - også kvinder der har haft sex - har hele livet. På samme måde har nogle kvinder ikke nogen tydelig slimhindefolk, selvom de aldrig har haft sex. Det skyldes, at den ser meget forskellig ud fra kvinde til kvinde. For nogle kvinde dækker den meget af skedeåbningen og for andre nærmest intet. Den kan også være meget forskellig i forhold til, hvor elastisk og tyk den er, og det påvirker også, om det kan gøre lidt ondt at have sex i starten. Mit råd til jer er at tage det stille og roligt, sørg for et godt og langt forspil, så du er godt tændt, og brug eventuelt glidecreme, så han lettere kan komme op.

Du skriver, at du efterfølgende ikke rigtig følte, at du kunne mærke noget, og at det gør dig nervøs for, om du aldrig vil komme til at nyde at have sex. Men det er jeg helt sikker på, at du vil. Det er bare ikke sikkert, at det er selve fornemmelsen af at have en pik oppe i din skede, som du vil finde mest nydelse ved. Mange tror, at skeden indvendigt er meget følsom, men rigtig mange kvinder oplever faktisk, at de ikke mærke så meget nydelse ved kun at have sex i skeden, hvis de ikke på samme tid får stimuleret klitoris. Måske det er det samme for dig? Det betyder ikke, at der er noget galt med dig, eller at du er forkert. Det er bare meget forskelligt fra kvinde til kvinde (og fra mand til mand for den sags skyld), hvad man finder mest nydelse ved. Mange nyder f.eks. oralsex eller handjob/finger mere end de nyder at have sex i f.eks. skede. Det er der intet unormalt i, og gennem ens liv finder man mere og mere ud af, hvad det er, man selv bedst kan lide, og det tror jeg også, at du vil.

Samtidig fortæller du også, at du havde fået finger lige inden, og nogle gange så har man brug for en pause fra berøring. F.eks. hvis man lige har fået rørt ved eller selv rørt ved klitoris, så kan den føles helt følelsesløs eller måske endda ovestimuleret bagefter. Hvis det sker for dig, så kan det være en god idé at holde en lille pause, hvor du f.eks. gør noget for din kæreste, før at din krop ligesom er klar til virkelig at mærke berøring igen. Jeg håber, at det giver mening!

Alt i alt så tror jeg ikke, at du har noget at være bekymret for, men at det mere handler om, at du skal lære din krop at kende i forhold til, hvad du får mest nydelse ud af. Sex er mange ting, det er også kys og berøring på resten af kroppen, og det hele er en del af den gode sexoplevelse, så prøv jer frem og vær ikke bange for at fortælle din kæreste, hvad du gerne vil have, at han gør, fordi det er kun dig, der kan mærke, hvad der føles godt for dig.

En sidste ting jeg tænker på, det er, om I husker at bruge beskyttelse mod graviditet og sexsygdomme? Her er kondom det eneste, som beskytter mod begge, men der findes også andre former for beskyttelse som beskytter mod graviditet, f.eks. p-piller eller hormonspiral eller lignende, men de kræver dog en recept fra lægen, hvor kondomer kan købes i langt de fleste almindelige fødevarebutikker. Jeg ville lige nævne beskyttelse, fordi mange desværre stadig tror, at der ikke kan ske noget, så længe fyren ikke kommer og altså får sædudløsning oppe i dig, men det er ikke rigtigt. Man kan både blive smittet med en sexsygdom eller blive gravid, selvom at fyren trækker sig ud, inden han kommer. Så husk beskyttelse for jeres begges skyld.

Jeg håber, at det var svar på dit spørgsmål!

Mange hilsner

Dagmar

Dagmars billede
Dagmar fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål