Mig og min roomie hjælper hinanden
brevkassespørgsmål af
Efterskolepigen
16 år
Jeg går på efterskole og nyder det virkeligt. Men jeg har en kæreste som går på en anden efterskole samtidig som passer til hans interesser og da det jo ikke er altid vi begge er hjemme samme weekend savner jeg ham virkelig meget, bl.a. seksuelt. Min roomie er sød og forstående og har det lidt på samme måde for hendes kæreste er derhjemme. Vi er så begyndt at støtte hinanden seksuelt ved at vi ligger lidt sammen og hjælper hinanden med fingrene. Vi snakker så om vores kærester mens vi onanerer hinanden. Jeg synes det er en god måde at få noget af den nærhed og ømhed jeg savner. Min kæreste ved ikke at jeg bliver hjulpet med mit savn, men jeg har enlig ikke haft så dårlig samvittighed over det. Som sagt snakker vi jo om vores kærester imens vi får vores tilfredssstillese. Burde jeg have dårlig samvittighed, tænker I?

Svar:
Hej Efterskolepigen
Det lyder, som om du har fundet en måde at håndtere dit savn på, men jeg kan godt forstå, at du føler dig i tvivl om, hvordan du bør have det med situationen.
Om du bør have dårlig samvittighed eller ej afhænger i høj grad af, hvad du og din kæreste har aftalt i jeres forhold. For nogle ville det, du beskriver, føles som grænseoverskridende, mens andre måske ikke ville se det som et problem. Det vigtige her er at spørge dig selv: Hvis rollerne var byttet om, og din kæreste gjorde det samme med en anden, hvordan ville du så have det?
Selvom I tænker på jeres kærester imens, er der stadig en fysisk intimitet mellem dig og din roomie, som din kæreste ikke ved noget om. Spørgsmålet er, om det ville ændre noget i jeres forhold, hvis han vidste det? Og om du ville være tryg ved at fortælle ham det? Hvis svaret er nej, kan det være et tegn på, at der er noget i situationen, du inderst inde godt ved ville være svært for ham at acceptere.
Det lyder, som om du har et stort behov for nærhed og ømhed, og det er helt naturligt – især når du er langt væk fra din kæreste i en periode af livet, hvor intimitet og relationer fylder meget. Måske kunne det være en idé at finde andre måder at håndtere savnet på, som ikke risikerer at skabe tvivl eller skyldfølelse hos dig senere hen?
Uanset hvad tror jeg, det kunne være en god idé at snakke med din kæreste om, hvordan I hver især har det med intimitet, når I ikke ses. Hvad er okay, og hvad er ikke? På den måde bliver ingen såret, og du behøver ikke være i tvivl. Det vigtigste er, at du mærker efter, hvad der føles rigtigt for dig – og hvis du føler dig i tvivl, kan det være et tegn på, at det er værd at tage snakken, selvom den måske er lidt svær og akavet.
Jeg håber, mine tanker kunne hjælpe dig lidt på vej.
De bedste hilsner,
Juni fra Cyberhus