Mig
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg har et spørgsmål. Der er en pige fra min klasse som jeg synes er helt vildt sød men tør ikke spørge om vi skal være kærester. Er bange for at hun vil sige nej og det ville være helt vildt akavet. E4 osse bange for at hun vil sige det til hele klassen.hvad skal jeg gøre

Svar:
Hej dreng.
Jeg kan godt forstå at det er svært at vide om du skal spørge om i skal være kærester. Det kan være meget grænseoverskridende og et stort skridt at skulle tage. Nu ved jeg ikke hvordan jeres forhold er i skolen og om i kender hinanden rigtig godt eller ej. Men uanset om i er gode venner eller i ikke har snakket så meget sammen før - er det en rigtig god ide at se på nogle af tegnene på om hun måske også kan lide dig. På den måde kan man fornemme om det er gengældt og måske have modet til at springe ud i at spørge hende.
Der findes mange ting man kan kigge efter når man skal fornemme om en pige godt kan lide en. Èn af dem er hvis hun kigger på dig eller spørger dig om noget. Det kan være hun spørger om hun må låne en blyant eller om i skal følges hjem? Det kan også være at hun kigger på dig når du ikke kigger eller griner af de samme ting som dig. Alt sammen, er ting der kan indikere at hun måske gerne vil mere i kontakt med dig.
Det kan også være at du kan starte med at skrive en besked til hende hvis du har hendes nummer? Så kan du måske spørge hende om hun har lyst til at se en film sammen eller gå en tur. Det kan være en rigtig god måde at starte med at opbygge en kontakt hvis du ikke har det i forvejen og så kan i lære hinanden lidt bedre at kende. Hvis hun siger ja, er det måske et tegn på, at hun også godt kan lide dig og derefter kan du overveje om du har mod på at spørge hende om i skal være kærester.
Du skal ikke være pinlig berørt over hvis du beslutter dig for at spørge hende. Det er sejt hvis du gør det og det viser et helt særligt mod som ikke alle har. Så til sidst vil jeg gerne sige at hvad har du at tabe? Hvis hun siger nej, er det en chance du har taget og hvis hun siger ja, så kan du være stolt over at du gjorde det.
Håber alt det bedste for dig.
Kh
Emilie fra cyberhus