Menstruation før tid

brevkassespørgsmål

Menstruation før tid

brevkassespørgsmål af
Karla
16 år

Hej

Jeg har været på pincillin kur i 5 dage nu, og har lige fået menstruation. Jeg er på p-piller så min menstruation er meget regelmæssig. Jeg har haft sex flere gange inden for de 5 dage.

Er der noget galt? Eller er det normalt?

Håber i kan hjælpe

Svar:

Hej,

Det er usikkert om en penicillinkur kan give blødningsforstyrrelser eller ej, men du er i hvert fald ikke den første, der har oplevet det sådan. Det hele afhænger af hvorhenne du er i din cyklus, blødningsmængde, osv.

Der er mange uddybende spørgsmål, som jeg gerne ville have lov til at stille dig, men udgangspunktet er, at det sagtens kan være normalt. Jeg vil dog alligevel råde dig til at bestille en tid hos din læge, hvor I kan tage den uddybende snak og finde ud af hvad planen skal være derfra.

Mvh

Niclas, læge

Niclass billede
Niclas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål