Spørgsmål

brevkassespørgsmål

Spørgsmål

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej jeg er en dreng på 13år og har et problem der er en pige jeg har været forelsket i siden 0klasse jeg går nu i 6klasse det gør hun også men på en anden skole som jeg også skal gå på i 2021 og jeg ved bare ikke rigtig hvordan at jeg skal fortælle hende det og ved heller ikke om hun allerede har en kæreste så hvis hun har en ville det være mega pinligt for mig og det vil jeg hellest ikke ha hvad skal jeg gøre??

Svar:

Hej med dig.

Tak for dit brev. Hvor lyder det dejligt for dig, at der er den her pige, som du har været forelsket i siden 0. klasse. Forelskelse kan føles virkelig skønt, men kan samtidig også være svært og lidt forvirrende, hvis man ikke ved, hvordan den anden har det med én. Særligt også nu hvor hun er begyndt på en anden skole.

Hvis du gerne vil i kontakt med hende nu hvor I ikke længere ses i skolen, kan du overveje, at skrive til hende og spørge hvordan det går, og hvordan det er på den nye skole. Du kan måske skrive at du glæder dig til, at du også begynder på den skole næste år, og at du glæder dig til, at I skal gå på den samme skole igen. Du kan også spørge hende ind til, om hun har fået nogle nye interesser siden sidst, og hvad hun får tiden til at gå med. Så kan det være, at hun også spørger ind til dig, og så kan du fortælle lidt om, hvad du går og laver, og på den måde kan I starte en samtale op. På den måde viser du, at du er interesseret i hende, men uden at fortælle hende direkte, at du er forelkset i hende.

Hvis du gerne vil fortælle hende, at du er forelsket i hende, kan du overveje at skrive eller sige det til hende ligeud, og skrive eller sige at du er forelsket i hende, og måske fortælle nogle af de ting, som du godt kan lide ved hende, og at du har været forelsket i hende længe. Det er jeg næsten sikker på, at hun vil blive glad og smigret over, at få at vide.

Jeg vil også råde til dig, at du kan prøve at snakke noget mere med hende næste gang du ser hende. Det kan også være en rigtig god idé at smile meget til hende, give hende lidt ekstra opmærksomhed, behandle hende rigtig sødt og grine hvis hun siger noget sjovt, for så sender du positive signaler om, at du er interesseret. Det kan i det hele taget være en god idé at sende hende signaler om, at du synes, at hun er sød. Hvis du ikke ser hende efter hun har skiftet skole, kan du også gøre det ved at skrive en sød besked til hende. Så kan det være, at hun vil opfange dine signaler, og så kan det også være, at du kan mærke, om hun også er vild med dig, hvis hun sender nogle af de samme signaler.

Hvis du gerne vil vide om hun allerede har en kæreste kan du enten spørge hende om det ligeud, eller du kan spørge nogle af hendes veninder eller skolekammerater, om de ved, om hun har en kæreste.

Der er selvfølgelig en mulighed for, at hun ikke har det på helt samme måde som dig, og det kan være rigtig hårdt at få at vide. Følelser er lidt en mærkelig størrelse, og desværre er det svært at bestemme over dem, særligt når det kommer til forelskelse. Men det er ofte rarest at være afklaret om, hvordan den anden har det med en, end at gå og vente og spekulere.

Jeg håber, at I stadig kan holde kontakten og ses, også selvom hun har skiftet skole. Og jeg håber, at du kan bruge svaret og ønsker dig held og lykke med det.

Kærlig hilsen

Laura.

Lauraaaaas billede
Laura fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål